طی نشست خبری عنوان شد:

آب گران‌ترین زیرساخت صنعتی یزد است

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد از فعالیت ۱۳ شهرک صنعتی مصوب در این استان خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز مسعود عظیمی در نشستی خبری به مناسبت ۲۱ مرداد، روز صنایع کوچک با اشاره به اهمیت صنایع کوچک در توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی اظهار داشت: اغلب صنایع کوچک در شهرک‌های صنعتی مستقر شده و به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۳ شهرک صنعتی مصوب، یک منطقه ویژه اقتصادی و ۱۷ ناحیه صنعتی در استان یزد فعال است، بیان کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی خودگردان اداره می‌شود و وظیفه آن تامین و آماده‌سازی زیرساخت‌ها است.

عظیمی با اشاره به اهداف راه‌اندازی این شهرک‌ها افزود: ایجاد و توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی و آماده‌سازی و گسترش زیرساخت‌های صنعتی در آنها، توسعه صنایع کوچک با استفاده از ارائه خدمات مدیریتی، مهندسی، مالی، مشاوره‌ای و ….  از جمله این اهداف است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد یادآور شد: در حال حاضر ۶ هزار و ۶۰۰ هکتار زمین در اختیار شهرک‌های صنعتی استان یزد است که ۶۵ درصد از این میزان می‌تواند زمین صنعتی باشد و بقیه آن به صورت خیابان و مراکز خدماتی مورد استفاده قرار می‌گیرد که قابلیت استفاده ندارد.

وی با اشاره به اینکه تعاریف زمین‌خواری به شکل‌های رایج در شهرک‌های صنعتی یزد وجود ندارد، عنوان کرد: اغلب سرمایه‌گذاران در اراضی واگذار شده در حال فعالیت هستند و تاکنون نیز برای بخش اعظمی از اراضی سند صادر شده و تنها برای ۶۰ درصد آن هنوز سند صادر نشده است.

عظیمی با اشاره به برخی امکانات درخواستی از شرکت‌ شهرک‌های صنعتی خاطرنشان کرد: امکانات زیربنایی که باید توسط شرکت شهرک‌ها ارائه شود، تعریف شده است و بر اساس آن ملزم به ارائه خدمات هستیم.

وی افزود: بسیاری از زیرساخت‌های مورد نیاز در شهرک صنعتی جهان آباد میبد، مروست، مهریز و … عملیاتی شده و در برخی دیگر از شهرک‌ها نیز به زودی زیرساخت‌های مورد نیاز فراهم می‌شود.

عظیمی ادامه داد: تا نیمه‌های سال ۹۷، تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی تفت به بهره‌برداری می‌رسد و شهرک صنعتی بافق نیز به زودی از نعمت گاز بهره‌مند می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد با اشاره به اینکه آب گران‌قیمت‌ترین کالا در حوزه صنعت یزد است، افزود: با توجه به نیاز صنایع به آب، به رغم اینکه راه‌اندازی هر سیستم تصفیه‌خانه و بهره‌مندی از پساب، ۸ میلیارد تومان هزینه دارد، در هفت شهرک صنعتی این سیستم راه‌اندازی شده است.

وی در مورد صنایع بهره برداری شده در شهرک‌های صنعتی استان یزد نیز اظهار داشت: در حال حاضر هزار و ۵۹ واحد صنعتی در شهرک‌های صنعتی استان یزد مشغول به کار است که این واحدها برای هزار و ۶۰۰ نفر شغل ایجاد کرده‌اند.

منبع: مهر
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..