پیگیری طرح « عقیم سازی مگس مدیترانه ای» در استان یزد

no-thumbs

مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری یزد گفت: با توجه به فعالیت های تحقیقاتی بایستی طرح « عقیم سازی مگس مدیترانه ای» در استان یزد پیگیری شود.

به گزارش یزدی نیوزمحمد صادق طهماسبی، مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری یزد  در بازدید از مرکز آموزش ملی کشاورزی و منابع طبیعی یزد گفت: امروز کارهای تحقیقاتی بایستی در بخش های مختلف انجام شود تا به بهترین نحو از آزمایش ها پاسخ دریافت کنیم و مشکلات را حل کنیم.

 

وی افزود: در زمینه آفات نیز همکاری بخش های مختلف تحقیقاتی لازم است تا از این طریق آمزش و اطلاع رسانی صحیح انجام شود.

 

مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری یزد تصریح کرد: آفت مگس مدیترانه ای و آفت آن به گونه های گیاهی نیازمند آموزش لازم و اطلاعات صحیح است تا بتوان با آن مقابله کرد و تهدید زیستی را از بین برد.

 

طهماسبی ادامه داد: مگس مدیترانه ای به نحوی عمل می کند که تاکنون بیش از ۳۰۰ گونه گیاهی میزبان آن بوده است و اگر پیشگیری و آموزش لازم انجام نشود با مشکلات متعددی همراه خواهد شد.

 

وی گفت: در بخش پدافند غیر عامل نیز در جهت آموزش ها و اقدامات لازم همکاری های متعددی انجام شده است که بایستی از ظرفیت های دیگر نیز استفاده شود.

 

لازم به ذکر است در پایان این بازدید نیز طرح پژوهشی « عقیم سازی آفت مگس مدیترانه ای» با توجه به ظرفیت های استان پیگیری شود.

 

بخش نظردهی بسته شده است..