خادمان امام رضا(ع) به ۲۵۰ محل در یزد سفر کردند

به گزارش یزدی نیوزدبیرکانون فرهنگی نمایندگی آستان قدس رضوی یزد با اشاره به برکات حضور خادمان آستان قدس رضوی(ع) از حضور این خادمان در ۲۵۰ نقطه یزد خبر داد.

حجت‌الاسلام مهدوی نژاد  در جشن بزرگ زیر سایه خورشید که با حضور بیش از ۳۰ هزار نفر از مردم یزد در امامزاده سید محمد جعفر(ع) یزد برگزار شد با اشاره به اینکه جشن زیر سایه خورشید ۱۰ سال قبل در ۵ استان کشور برگزار شد اظهار داشت: امروز این جشن در ۷۰۰ شهر کشور و ۱۵۰ شهر از ۳۶ کشور برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: سه هزار تشکل مردمی متولی برگزاری این جشنواره‌ها در کل کشور هستند که با همکاری مسئولان و نهاد‌ها، این برنامه‌ها برگزار می‌شود و اکثرا هزینه‌های این جشنن به صورت مردمی تامین می‌شود.

دبیرکانون فرهنگی نمایندگی آستان قدس رضوی یزد با بیان اینکه همکاری برخی از نهاد‌ها و سازمان‌ها هم در این طرح وجود دارد، خاطرنشان کرد: نکته ویژه این جشن، شعار بوی پیراهن یوسف است و اشاره آن به پرچم حضرت امام رضا(ع) است و همانطوری که پیراهن حضرت یوسف حضرت یعقوب را شفا داد، این پرچم و خادم‌ها همه ما را به یاد حضرت امام رضا(ع) می‌اندازند.

مهدوی‌نژاد با بیان اینکه توجه معنوی سبب اتفاقات بسیار بزرگی می‌شود، کفت: این شب‌ها ما از راه دور زائر حضرت می‌شویم و این موضوع توفیق بسیار بزرگی است.

دبیرکانون فرهنگی نمایندگی آستان قدس رضوی یزد به حضور خادمان امام رضا(ع) در بیش از ۲۵۰ نقطه استان یزد اشاره کرد و گفت: حضور در بیمارستان‌ها، حضور در مهدهای کودک و منازل خانواده‌های محروم و بی‌بضاعت استان از جمله برنامه‌های این خادمان بوده است.

وی تصریح کرد: در کنار حضور این بزرگان، اتفاقات بزرگی از جمله آزادی تعدادی از زندانیان، آزادسازی موتورسیکلت‌های توقیفی با ۵۰ درصد تخفیف، اهدای کلاه ایمنی به موتورسواران برای فرهنگ‌سازی، افتتاح دو پایگاه سلامت، درمان بیماری‌های دندان ۱۰۰ نفر از کودکان تحت پوشش کمیته امداد استان هم رخ داد.

مهدوی‌نژاد به اجرای طرح خادمیار در آستان قدس رضوی اشاره کرد و گفت: همان طوری که افراد می‌توانند از راه دور اقدام به زیارت حضرت کنند می‌توانند به عنوان خادم یار در آستان ثبت نام کرده و پس از دریافت کد و شناسه مخصوص با لباس خادمی در طول سال برنامه‌هایی داشته باشند.

منبع: تسنیم
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..