افتتاح دو کلینیک سیار دندانپزشکی در یزد

به گزارش یزدی نیوز؛معاون دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: در راستای اجرای تحول سلامت دهان و خدمت‌رسانی به مناطق محروم و دور افتاده، دو واحد کلینیک سیار دندانپزشکی در یزد افتتاح شد .

دکتر«محمدحسن لطفی» در مراسم افتتاحیه کلینک های سیار دندانپزشکی، اظهار کرد: خدمات دندانپزشکی از گرانترین خدمات سلامت است و ۲۰ درصد هزینه‌های پرداختی از جیب مردم پرداخت می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر ۹۰ درصد جمعیت کشور به یکی از انواع بیماریهای دهان و دندان مبتلا هستند و توجه ویژه وزارت بهداشت در ارائه خدمات پیشگیرانه ، نقش موثری در کاهش هزینه‌های دندانپزشکی ایفا می کند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: در این کلینیک‌ها خدمات سطح یک و دو دندانپزشکی به صورت رایگان به گروه‌های هدف شامل دانش آموزان زیر ۱۴ سال، مادران باردار و یک سال پس از زایمان ارائه شود .

این مقام مسئول تصریح کرد: در این کلینیک‌های سیار یک دنداپزشک ویک دستیار خدماتی نظیر معاینه، آموزش بهداشت، وارنیش فلوراید، ترمیم، پرکردن، کشیدن و جرم گیری را برای عموم مردم مناطق حاشیه نشین و محروم استان ارائه می کنند .

دکتر لطفی با بیان این که هدف از اجرای این طرح خدمت رسانی به مناطق محروم و کمتر برخودار است، خاطرنشان کرد: این واحدهای سیار در میدان طلاییه واقع در منطقه حسن آباد افتتاح و قرار است جهت ارائه خدمات رایگان به مردم در محوطه مسجد امام حسین (ع) این منطقه مستقر شوند.

بخش نظردهی بسته شده است..