ارسال ۲۲۵ اثر به سوگواره شعر و نوحه «سفینه» در یزد

به گزارش یزدی نیوزمحمدصادق کوچک‌زاده، رئیس حوزه هنری یزد اظهار کرد: با پایان یافتن مهلت ارسال اثر به سوگواره استانی شعر و نوحه «سفینه» تعداد ۲۲۵ اثر از ۴۸ شاعر و نوحه سرا از سراسر استان به دبیرخانه سوگوار رسیده که این آثار پس از ارزیابی توسط هیأت انتخاب به مرحله داوری راه خواهند یافت.
کوچک‌زاده با بیان اینکه در بین آثار ارسالی، آثاری از شاعر ۱۶ تا ۸۵ ساله به چشم می‌خورد، افزود: با توجه به اینکه برخی از اشعار قابلیت نوحه هم دارند بر اساس نظر هیأت انتخاب، تعداد آثار این دو بخش مشخص خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه در ارائه آثار از نظر قالب شعری هیچ محدودیتی نبوده، افزود: بیشتر آثار رسیده در قالب شعر کلاسیک سروده شده، هرچند شعر نو هم در بین آثار وجود دارد.
این مقام مسئول همچنین از آغاز داوری آثار سوگواره در چند روز آینده خبر داد.
رئیس حوزه هنری استان هدف از برگزاری این سوگواره را ارتقای کیفی اشعار آئینی و نوحه‌های عاشورایی، کشف و پرورش استعدادهای ادبی جوان و خلاق در این حوزه، تقویت و ارتقای کیفی اشعار و نوحه‌های مناسبتی مورد استفاده در هیئات مذهبی، تجلیل از بهترین آثار خلق شده درباره فرهنگ عاشورا، تولید اشعار عاشورایی با مضامین جدید و ایجاد جریانی سازنده در این عرصه را از مهمترین اهداف این رویداد فرهنگی ادبی برشمرد.
این سوگواره در دو بخش شعر و نوحه به همت اداره کل تبلیغات اسلامی استان و مشارکت حوزه هنری یزد برگزار می‌شود.
یادآور می شود آئین اختتامیه سوگواره شعر و نوحه «سفینه» دوشنبه ۲۳ مردادماه با تجلیل از برگزیدگان در یزد برگزار خواهد شد.

منبع: ایکنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..