تولید ۲۳۹ تن عسل در یزد

به گزارش یزدی نیوزکارشناس طیور سازمان جهادکشاورزی استان یزد با اشاره به وجود ۴۵ هزار و ۳۱۱ کلنی زنبور عسل در استان، اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون ۲۳۹ تن عسل تولید شده است .

«سعید حبیبی» با اشاره به افزایش میزان تولید عسل در استان، اظهار کرد: امسال بیش از ۲۳۹ تن عسل در استان تولید شده در حالی که این رقم در سال گذشته ۱۹۰ تن بوده است .

وی با بیان این‌ که شهرستان تفت نسبت به سایر مناطق استان از پوشش گیاهی مناسب‌تری برخوردار است، افزود: این شهرستان با تولید ۱۵۰ تن عسل در سال جاری، بیشترین میزان تولید را به خود اختصاص داده است .

کارشناس طیور سازمان جهادکشاورزی استان درباره تعداد کلنی‌های موجود در استان نیز گفت: ۴۵ هزارو ۳۱۱ کلنی زنبور عسل در استان وجود دارد که هر کلنی ۵.۳ کیلوگرم عسل تولید می‌کند.

وی با اشاره به این که عسل‌های مرتعی استان از کیفیت بالایی برخوردار هستند، اظهار کرد: در حال حاضر سه شرکت در سطح استان اقدام به تولید و بسته‌بندی عسل می‌کنند .

حبیبی با بیان این ‌که تشخیص صحیح عسل طبیعی از عسل تقلبی نیازمند انجام آزمایش است، افزود: مردم با خرید از فروشگاه‌های معتبر می‌توانند از مرغوبیت عسل اطمینان حاصل کنند .

وی در پایان نیز با اشاره به لزوم حمایت از زنبورداران استان، خاطرنشان کرد: پرداخت تسهیلات برای توسعه زنبورستان‌ها، برگزاری کلاس‌های آموزشی و ترویجی از اقدامات این سازمان برای حمایت از کندوداران استان است.

منبع: ایسنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..