۲۲۷۰ نفر از یزد به سفر حج مشرف می‌شوند

به گزارش یزدی نیوز

مدیرکل حج و زیارت استان یزد با بیان اینکه ۲۲۷۰ نفر از یزد به سفر حج مشرف می‌شوند، از اعزام ۶۶۴۶ نفر از یزد به عتبات عالیات در ۴ ماهه نخست امسال خبر داد.
 علی اصغر شریفیدر نشست خبری با خبرنگاران یزد با اشاره به اینکه امسال دو هزار و ۲۷۰ نفر از استان یزد عازم حج می‌شوند، اظهار داشت: این تعداد حجاج بیت‌الله الحرام توسط ۱۶ کاروان به مکه و مدینه اعزام می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه حج امسال مورد استقبال بسیار خوب مردم یزد قرار گرفت به نوعی که حدود ۶۰۰ نفر مازاد بر ظرفیت اعزامی درخواست حضور در مراسم حج را داشتند و کاروانی برای اعزام آنها نبود.

مدیرکل حج و زیارت استان یزد تصریح کرد: امسال جوان‌ترین حاجی یزدی یک کودک ۱۲ ساله از شهرستان ابرکوه و مسن‌ترین فرد هم یک پیرمرد ۸۶ ساله از شهرستان یزد هستند که به این سفر معنوی مشرف می‌شوند.

شریفی در ارتباط با تعداد زن و مرد حاضر در کاروان‌های یزد با اشاره به اینکه تعداد بانوان از آقایان بیشتر است، خاطرنشان کرد: امسال یک هزار و ۹۵ نفر از کل حجاج یزدی بیت‌الله الحرام را مردان و یک هزار و ۱۱۵ نفر آنها را بانوان تشکیل می‌دهند.

وی افزود: با توجه به اینکه حجاج برای انجام این سفر معنوی نیاز به دریافت آموزش‌های لازم در ارتباط با اعمال واجب و مستحبی که در حج لازم است انجام شود دارند، جلسات مختلف آموزشی در تمام شهرستان‌های یزد برگزار شد.

مدیرکل حج و زیارت استان یزد ادامه داد: علاوه بر همایش‌های شهرستانی، یک همایش به صورت استانی روز جمعه ۳۰ تیرماه در سالن ۱۲ هزار نفری شاهدیه یزد و با انجام حج به صورت نمادین برگزار شد.

شریفی به شایعه پراکنی در امسال و سال‌های قبل حج یزد مبنی بر انصراف ۳۰۰ نفر از حجاج اشاره کرد و گفت: این شایعه از اساس کذب است و با پرسشی که از بانک مرکزی صورت گرفت، مشخص شد هیچ شخصی فیش خود را پس نداده است.

وی با تاکید بر اینکه برای حج امسال ثبت نام جدید نداریم و تمام ظرفیت‌ها تکمیل است، خاطرنشان کرد: تقریبا تمام زائران خانه خدا و حرم حضرت محمد(ص) بار اولی است که به این سفر مشرف می‌شوند.

وی در ارتباط با سفرهای زیارتی عتبات عالیات از استان یزد هم گفت: در ۴ ماهه نخست امسال، پنج هزار و ۲۹۵ نفر مردم یزد از طریق ۱۲۴ گروه هوایی و یک هزار و ۳۵۱ نفر هم از طریق ۱۶ گروه زمینی به سفر زیارتی عتبات عالیات مشرف شدند.

مدیرکل حج و زیارت استان یزد تصریح کرد: سال گذشته هم تعداد کل گروه‌های زمینی و هوایی که اقدام به اعزام زائران به عتبات عالیات کردند، ۳۶۶ گروه بود که از این تعداد ۲۹۴ گروه هوایی و مابقی زمینی بودند.

شریفی به حضور پرشور مردم یزد در مراسم بزرگ پیاده روی اربعین امام حسین(ع) اشاره کرد و ادامه داد: برای شرکت در مراسم اربعین امام حسین(ع) هم ۲۷ هزار و ۶۲۵ نفر از طریق سامانه حج و زیارت ثبت نام کردند و به این سفر معنوی رفتند.

منبع: تسنیم
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..