فعالیت ۷۹۰ کانون در مساجد یزد

no-thumbs

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان یزد گفت: بیش از ۷۹۰ کانون فرهنگی ـ هنری در مساجد فعال است که از این تعداد بیش از ۲۶۰ کانون به‌صورت روستایی هستند.

به گزارش یزدی نیوزمحسن رستگاری، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد یزد با اشاره به آغاز به‌کار اوقات فراغت در سطح کانون‌های مساجد اظهار کرد: افتتاحیه طرح اوقات فراغت کانون های مساجد کشور در روستای کارمزد شهرستان سوادکوه در استان مازندران با حضور مسئولان کشوری برگزار شد.
وی با اشاره به برگزاری افتتاحیه برای اولین بار در روستاهای کشور گفت: این افتتاحیه که برای اولین بار در روستایی برگزار شد به عنوان نقطه قوتی برای ستاد عالی کانون های مساجد کشور و به خصوص کانون های روستایی است زیرا به نحوی این ها را دخیل می کند و به نحوی خلأ پر می شود.
مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان یزد ادامه داد: ما در استان یزد بیش از ۷۹۰ کانون فرهنگی هنری در مساجد داریم که از این تعداد بیش از ۲۶۰ کانون به صورت روستایی هستند.
رستگاری گفت: در این راستا در استان یزد تعداد  ۵۰۰ پایگاه اوقات فراغت داریم که بخشی از آنها روستایی است که برگزاری افتتاحیه این طرح در روستایی در سطح کشور میتواند نقطه عطفی برای این کانون های روستایی و پایگاه های اوقات فراغت در روستاها است.
وی بیان کرد: با توجه به وجود ظرفیت های متعدد در روستاها، ما می توانیم با همکاری دستگاه های مختلف پایگاه های اوقات فراغت را فعال تر کرده و این ظرفیت ها را شناسایی کنیم و به نحوی پایگاه های اوقات فراغت روستایی، ظرفیت هایی که می تواند به خوبی در جامعه فعال شود.
مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد یزد ادامه داد: امیدواریم توجه به روستاها در بخش های مختلف و به خصوص کانون های فرهنگی هنری بتواند توانایی های آنها را به بروز و ظهور برساند.

منبع: ایکنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..