ساماندهی متکدیان و کودکان کار استان یزد

no-thumbs

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد گفت: تدوین طرح بومی با نگاه بومی و شاخص های ملی برای ساماندهی متکدیان و کودکان کار استان ضروری است.

به گزارش یزدی نیوز؛مجید جوادیان زاده  در نخستین نشست ستاد ساماندهی متکدیان و کودکان کار استان یزد در سالجاری افزود: این آسیب با توجه به ویژگی هایی از جمله مهاجرپذیری و حاشیه نشینی در یزد مشهود است.
وی با تاکید بر اینکه باید زمینه و بستر این آسیب رفع شود ادامه داد: مشکل تکدیگری و کاودکان کار چند علتی است باید برای رفع آن به دنبال مدل بومی باشیم.
این مسئول با ابراز خرسندی از ثبت بافت تاریخی یزد در میراث جهانی یونسکو تصریح کرد: این بافت اکنون متعلق به همه مردم جهان است و حضور متکدیان و کودکان کار در این محدوده با توجه به ورود گردشگران زیبنده نیست.
نماینده شهرداری یزد در این نشست جدیت مراجع قضایی در خصوص متکدیان و حاملان مواد مخدر را خواستار شد و گفت: ماموران نیروی انتظامی با همکاری شهرداری، زنی متکدی اهل جنوب کشور که مواد مخدر نیز به همراه داشت دستگیر کردند اما قاضی کشیک حکم ۲۰۰ هزار ریال جریمه و بازگرداندن وی به شهرش را صادر کرد که تعجب برانگیز بود.
در این نشست شمار متکدیان و کودکان کار ساماندهی شده توسط اداره بهزیستی یزد تا پایان خرداد ماه امسال ۸۴ نفر اعلام شد که از این تعداد ۷۷ نفر اتباع خارجی و ۷ نفر ایرانی هستند.
نماینده اداره کل اتباع و مهاجران خارجی استانداری یزد نیز با بیان اینکه مراجع قضایی در ۶ ماهه گذشته ۱۱ متکدی از اتباع خارجی به این اداره کل معرفی کرده اند افزود: در موضوع ساماندهی اتباع خارجی ۴۴ دستگاه با این اداره کل ارتباط دارند.
به گزارش ایرنا، شمار اتباع خارجی دارای گذرنامه و کارت اقامت در استان یزد ۵۰ هزار نفر است.

منبع: ایرنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..