دل پر غصه رییس خانه صنعت و معدن یزد

no-thumbs

رییس خانه صنعت و معدن یزد با بیان این که واحدهای صنعتی کوچک از رکود خارج نشده‌اند گفت: تمام بار مالیاتی کشور بر دوش تولیدکنندگان افتاده است.

به گزارش یزدی نیوز«سیدعلی اکبر کلانتر» در همایش روز ملی صنعت و معدن یزد با اشاره به اینکه نام‌گذاری روز صنعت و معدن در سال ۶۰ انجام شده است، اظهار کرد: استان یزد دومین استان معدنی کشور است و ظرفیت‌های بسیار گسترده‌ای در این زمینه دارد.

وی افزود: یکی از گلایه‌هایی که در ارتباط با بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن در کشور و تجلیل از صنعت‌گران و معدن‌کاران برگزیده کشوری انجام می‌شود این است که استان یزد با وجودی که دومین استان معدنی کشور است هیچ برگزیده‌ای از معدن در کشور ندارد.

رییس خانه صنعت و معدن یزد گفت: این که ما فقط اشکالات را بیان کنیم بی‌انصافی است چرا که دولت تلاش‌های زیادی برای برطرف کردن مشکلات اقتصادی کشور به‌کار بسته و گره‌های زیادی را از پیش روی صنعت‌گران و معدن‌کاران کشور برداشته است.

کلانتر در ادامه با بیان این که گلایه‌هایی که در زمینه اقتصاد بیان می‌شود سیاسی نیست، عنوان کرد: استان یزد تقریبا از همه مواهب طبیعی محروم است و هیچ جنگل و دشت سرسبز و آب فراوانی ندارد و تنها با سخت‌کوشی و پشتکار مردم این استان توانسته‌اند به پیشرفت دست پیدا کند.

وی تصریح کرد: یزد به عنوان استانی که تا چند سال پیش هفت و نیم درصد بیکاری داشته، الان با مشکل ۱۲ درصد بیکاری روبه‌رو است و یکی از علل اصلی این بیکاری‌ها افزایش مهاجرت از استان‌های دیگر به یزد است.

کلانتر ادامه داد: صورتی که قرار است استان یزد اشتغال برای مردم دیگر استان‌ها ایجاد کند لازم است که بودجه و اعتبار استان یزد در زمینه صنعت و معدن هم افزایش پیدا کند.

رییس خانه صنعت و معدن یزد بیان کرد: در بخش کشاورزی استان یزد ۲۷ هزار اشتغال دارد و در صنعت بالای ۸۰ هزار نفر، اما در مقابل بخش کشاورزی ۸۳ درصد کل آب استان را به خود اختصاص داده است.

وی گفت: متاسفانه الان همه فشار مالیات به دوش صنعت‌گران به ویژه صنایع کوچک افتاده است و همین موضوع سبب شده که این صنایع با مشکلات بسیار زیادی روبه‌رو شوند به ویژه اینکه بسیاری از بخش‌ها از جمله پتروشیمی‌ها با معافیت مالیاتی روبه‌رو شده‌اند.

کلانتر گفت: مسئولان باید به هر صورتی که هست از بخش تولید و صنعت به صورت ویژه حمایت کرده و حتی اگر تولید زیانده هستند به دلیل اشتغالی که ایجاد کرده‌اند باید حمایت از آنها ادامه پیدا کند.

بخش نظردهی بسته شده است..