ثبت جهانی یزد با تلاش تیمی از کارشناسان محقق شد

به گزارش یزدی نیوزفاطمه دانش یزدی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد در نشست خبری استاندار یزد با خبرنگاران به مناسبت ثبت جهانی بافت تاریخی شهر یزد اظهار کرد: ثبت جهانی شهر یزد تلاش تیمی بود و مجموعه ای در استان تلاش کردند تا این پرونده به ثبت جهانی برسد.
وی ادامه داد: تیمی از متخصصان و کارشناسان شبانه روز برای ثبت جهانی پرونده یزد تلاش کردند و این پرونده در شش فصل تدوین شد.
دانش یزدی افزود: در بخشی از پلان مدیریت این پرونده یک نگاه مدیریت شهری، جوامع محلی، جایگاه اصحاب رسانه، دانشگاه ها و..عنوان شده که ان شاءالله در نشستی با حضور مسئولان دستگاه ها ارائه خواهد شد.
وی گفت: در بحث نیروی انسانی ۴۰ نفر برای بخش های مختلف مطرح شدند و پایگاه پژوهشی بعد از پنج سال با تلاش کارشناسان دوباره راه اندازی و احیا شد.
داتش یزدی افزود: بخش عمده ای از زحمات گردآوری پرونده ثبت یزد برای مطرح شدن در یونسکو مدیون زحمات نیروی انسانی است که عمدتا بدون قرارداد با میراث هستند و اگر عنایت ویژه ای صورت گیرد در صورت حمایت مسئولان استان دارای کد و ردیف سازمانی شوند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تبریز در بحث گردشگری شهر نمونه جهان در سال ۲۰۱۸ شد و توانست مصوبه دولت را بگیرد که ان شاءالله در صورت حمایت و عنایت ویژه برای سال ۲۰۲۰ برای یزد این برنامه را داشته باشیم.

منبع: ایکنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..