۱۳ هزار و ۵۰۰ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان یزد خریداری شد

به گزارش یزدی نیوز مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی یزد گفت: بیش از ۱۳ هزار و ۵۰۰ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان یزد خریداری و به سیلوی استان حمل شد.

محمدعلی حاتمی‌زاده  اظهار داشت: این میزان گندم توسط ۱۲ مرکز خرید شرکت‌های تعاونی روستائی و بخش خصوصی شهرستان‌های ابرکوه، بهاباد و خاتم از کشاورزان خریداری شده است‌.

وی با بیان اینکه قیمت خرید تضمینی گندم از کشاورزان با نرخ هر کیلوگرم ۱۳ هزار ریال است، تصریح کرد: امسال پیش‌بینی می‌شود بیش از ۲۱ هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان خریداری شود.

حاتمی زاده ادامه داد: ۱۱ هزار و ۲۰۰ه۰ کتار از اراضی استان یزد به کاشت گندم اختصاص دارد و با احتساب برداشت سه هزار و ۷۰۰ تا ۴ هزارکیلوگرم گندم در هکتار در مجموع بیش از ۴۱ هزار تن گندم در استان  تولید شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: شهرستان ابرکوه برای چهارمین سال پیاپی است که رتبه نخست استان را در خرید گندم به خود اختصاص داد‌ه است و از مجموع ۱۳ هزار و ۵۰۰ تن گندم خریداری شده استان ۸ هزار و ۳۰۰ آن آن از شهرستان ابرکوه خریداری شده است.

حاتمی‌زاده افزود: در شهرستان ابرکوه بیش از سه هزار و ۵۰۰ هکتار به کاشت گندم اختصاص دارد و در این زمینه سال گذشته با  تحویل  بیش از ۱۵ هزار تن گندم مقام نخست استان را کسب کرد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان یزد با بیان اینکه عمده سطح زیر کشت گندم استان در شهرستان‌های خاتم‌، ابرکوه‌، بهاباد و یزد است، تصریح کرد: به کشاورزان توصیه می‌شود گندم مازاد بر مصرف خود را به مراکز خرید بخش خصوصی و تعاونی اعلام شده تحویل دهند.

منبع: تسنیم
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..