تاکید معاون محیط زیست استان یزد بر تولید پلاستیک سازگار با محیط

no-thumbs

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان یزد بر پیگیری مسئولان بر تولید پلاستیک های سازگار با محیط تاکید کرد.

به گزارش یزدی نیوزمحمدرضا کوچک زاده  به مناسبت روز جهانی بدون نایلکس افزود: پلاستک های مصرفی کنونی بخاطر نوع جنس سال ها در طبیعت قابل تجزیه شدن نیستند و همین امر مشکلات زیادی را برای مردم و محیط زیست فراهم می کند.
وی ادامه داد: بخاطر مصرف بالای پلاستیک باید تمهیداتی بعمل آید تا پلاستیک های سازگار با محیط تجدید پذیر تولید و مورد استفاده آن بصورت ناچیز توسط مردم قرار گیرد.
این مسئول خاطر نشان کرد: توسعه فرهنگ کاهش مصرف پلاستیک از مسائل مهمی است که نه تنها در یک روز که باید همواره مورد توجه مسئولان و نهادهای فرهنگی ، تبلیغی ، آموزشی و رسانه ها قرار گیرد.
کوچک زاده گفت: اگر فرهنگ استفاده از کیسه های پارچه ای جایگزین پلاستیک موجود در جامعه و بین مردم شود نقس مهمی در کاهش بسیاری از آلودگی های خواهد داشت.
وی گفت: نامگذاری یک روز به عنوان روز جهانی بدون پلاستیک برای تنویر افکار عمومی و بخاطر عوارض مختلفی که استفاده از آنها دارد صورت گرفته و باید همه به آن عنایت داشته باشند.
معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست یزد ابراز امیدواری کرد تا فرهنگ حفظ و حراست از محیط زیست و سالم نگه داری عرصه های طبیعی و انسانی همواره مدنظر همگان قرار گیرد.
به مناسبت روز جهانی بدون پلاستیک امروز در یزد و برخی از مناطق و شهرستان های استان توسط مردم ، سازمان ها و تشکل های مردم نهاد برنامه های فرهنگی مختلفی برگزار شد.
همچنین به منظور فرهنگ سازی و ارتقاء سطح دانش شهروندان در زمینه مضرات استفاده از کیسه های نایلونی، ۲۱ تیر ماه از سوی طرفداران محیط زیست روز بدون کیسه نایلکس نامگذاری شده است.
طی روزهای اخیر پویش های نه به کیسه پلاستیکی به مناسبت ۲۱ تیر روز جهانی بدون نایلکس فعال شده است.

منبع: ایرنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..