قائم مقام وزیر نیرو اعلام کرد؛

استان یزد با “کم‌آبی” روبه‌رو است

قائم مقام وزیر نیرو با اشاره به اینکه استان یزد به دلیل بارش‌های کم با مشکل کم‌آبی روبه‌رو است، گفت: آب مورد نیاز ندوشن متناسب با رشد جمعیت تامین می‌شود.

به گزارش یزدی نیوزستار محمودی در آئین افتتاحیه طرح انتقال آب ندوشن و روستاهای در مسیر تامین آب را توصیه قرآنی و نیاز انسانی دانست و اظهار داشت: انتقال آب به ندوشن اقدامی ارزشمند، خوب و شایسته تقدیر است.

وی با بیان اینکه ارزش آب در همه جا بالاست، گفت: در مناطقی مثل استان یزد آب از ارزش بسیار بالاتری برخوردار است و ما خیلی چیزها را در فرهنگ آبی از مردم یزد داریم.

قائم مقام وزیر نیرو با بیان اینکه خیلی از این شیوه‌ها هنوز در کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد، گفت: مبدع شیوه‌های آبیاری قطره‌ای امروز یزدی‌ها هستند و قنات هم که از افتخارات ایران به حساب می‌آید، توسط یزدی‌ها به وجود آمده است.

محمودی قناعت را یکی از ویژگی‌های مهم استان یزد دانست که مردم این استان را همه به این عنوان می‌شناسند، خاطرنشان کرد: انتقال آب شرب به این استان یکی از کمترین کارهایی است که می توان در پاسخ به اقدامات پرخیر و برکت مردم یزد در عرصه های مختلف انجام داد.

وی افزود: قطعا به تناسب نیاز و رشد جمعیت، تامین آب مورد نیاز مردم وظیفه ماست و انشاءالله این کار را با استفاده از امکانات موجود و امکاناتی که اضافه می‌کنیم، انجام می‌دهیم.

قائم مقام وزیر نیرو ادامه داد: لازم است که از نمایندگان عالی دولت هم تقدیر و تشکر صورت گیرد که در زمینه پیشبرد کارها تسهیلاتی به وجود آورده و سرعت کار را افزایش داده‌اند.

منبع: تسنیم
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..