اشتغال زایی برای ۳۵۶ مددجو دراستان یزد

به گزارش یزدی نیوزمعاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان یزد گفت: با همکاری تمام سازمان های مرتبط در سال جاری برای ۳۵۶مددجو زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)درسطح استان یزد با اعتباری بالغ بر۵۰میلیارد ریال اشتغال ایجاد شد.

امیر زین العابدین قمی افزود:در سال جاری برای ۲هزار و ۵۰۰مددجو در سطح استان برنامه ریزی شده و فعالیت های آموزشی و پژوهشی صورت گرفته است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان یزد اشاره کرد:این تعداد مددجو در حال گذراندن دوره های مشاوره ای،آموزشی و راهنمایی های شغلی می باشند.

وی گفت:این دوره ها جهت استفاده مددجویان از خدمات کمیته امداد در قالب دریافت تسهیلات،فعالیت های کارفرمایی و تعامل با کارفرمایان و استفاده از بسته های تشویقی کاریابی برگزار می شود که به توانند اشتغال خوب و پایداری داشته باشند.

وی با بیان اینکه طی یکسال اخیر در راستای توانمندی سازی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد تعداد یکهزار و ۱۸مددجو،بالغ بر ۲۶۱میلیارد ریال از اعتبارات قرض الحسنه استفاده و اشتغال ایجاد کردند افزود:اشتغال ایجاد شده باعث شد تا استان یزد رتبه سوم کشوری را در زمینه اشتغال زایی کسب کند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان یزد با اشاره به اینکه در شهرستان بافق با برنامه ریزی های انجام شده ۱۰۰مددجو شناسایی شده و می توانند از فرصت های شغلی استفاده کنند گفت:حداقل اعتباری که برای شهرستان بافق در نظر گرفته شده بالغ بر ۱میلیارد و۳۰۰میلیون تومان می باشد که با توجه به نیازمددجویان این شهرستان،کمیته امداد استان یزد تجهیزات و منابع موردنیاز را جهت اقتصاد خودکفایی این افراد تامین می کند.

قمی گفت:در سال جاری در راستای جذب اعتباری که به شهرستان ابلاغ شد این شهرستان با جذب اعتبار ۶۸درصد از کل اعتبارات توانست رتبه دوم استان را در زمینه اعتبارات اشتغال کسب کند.

وی بیشترین حجم فعالیت شغلی کمیته امداد را در راستای طرح های کشاورزی،دامپروری،صنفی،صنعتی و خدماتی عنوان و خاطر نشان کرد:این حجم فعالیت در قالب طرح های خویش فرمایی،مشاغل کوچک به صورت مشاغل خانگی و خویش فرمایی می باشد.

 

 

بخش نظردهی بسته شده است..