یزد رتبه نخست پوشش بیمه تامین اجتماعی کشور را دارد

no-thumbs

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان یزد با بیان اینکه این استان به لحاظ ضریب پوشش بیمه ای مقام نخست کشور را دارد ، گفت: 77درصد از جمعیت یک میلیون و 100 هزار نفری این استان از خدمات تامین اجتماعی بهره مند می شوند.

به گزارش یزدی نیوزمحمد صابری به مناسبت هفته تامین اجتماعی (۱۹ تا ۲۵ تیرماه) در جمع خبرنگاران استان افزود: ۸۴۱ هزار نفر از جمعیت استان زیرپوشش خدمات بیمه تامین اجتماعی قرار دارند که از این تعداد ۲۶۸ هزار نفر بیمه شده اصلی هستند.
وی همچنین تعداد مقرری بگیران بیکاری در استان را سه هزار و ۳۰۰ نفر اعلام و اظهار کرد: از مجموع بیمه شدگان استان ۱۸۹ هزار بیمه شده جزو بیمه شدگان اجباری و حدود ۷۹ هزارنفر بیمه خاص شامل مشاغل آزاد، اختیاری، رانندگان، قالیبافان و کارگران ساختمانی هستند.
صابری افزود: در سال گذشته افزون بر ۹۴۵ میلیارد تومان تعهدات کوتاه مدت، بلندمدت، مستمری، بیمه بیکاری به افراد زیرپوشش تامین اجتماعی استان پرداخت شد.
وی تعداد کارگاه های فعال زیرپوشش تامین اجتماعی استان را ۲۲ هزار و ۷۰۰ واحد بیان کرد و گفت: ۲ هزار و ۴۰۰ کارگاه نیمه فعال و فعالیت یکهزار و ۷۲۰ واحد نیز راکد است.
این مسوول با بیان اینکه ۱۶ شعبه اصلی، هفت شعبه اقماری و ۲ شعبه کارگذاری به مردم استان خدمات تامین اجتماعی ارائه می کنند، افزود: این سازمان تا پایان سال ۹۵، ۱۹۳ میلیارد تومان از واحدهای حقوقی و حقیقی طلب کار است.
مدیرکل تامین اجتماعی استان یزد گفت: روزانه ۲ میلیارد و ۵۹۱میلیون تومان از سوی این سازمان برای پوشش امور درمانی بیمه شدگان هزینه می شود.
وی با بیان اینکه ما به‌التفاوت حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی یزد تا پایان تیرماه پرداخت می شود، افزود: سال گذشته در استان یزد ۴ هزار و ۵۴ کارگاه درخواست بخشودگی جرائم دادند که ۳ هزار و ۶۶ کارگاه واجد شرایط بخشودگی بودند.
*** تصویب بودجه ۴۷۰ میلیارد تومانی درمانی تامین اجتماعی یزد برای سال ۹۶
مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی استان یزد گفت: در سال جاری ۴۷۰ میلیارد تومان بودجه برای بخش درمانی این سازمان در استان مصوب شده است .
توحیدی فر هزینه درمان بیمه شدگان تامین اجتماعی در مراکز درمانی استان را یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بیان کرد و افزود: روزانه قریب به ۱۰ هزار نفر از مراکز درمانی تامین اجتماعی استان خدمات دریافت می کنند.
وی از استفاده نسخه های الکترونیکی برای افراد زیرپوشش برای نخستین در کشور در این استان خبرداد و گفت: استفاده از این نسخه ها مزایای بسیاری برای پزشک و بیمار دارد.
وی با بیان اینکه نرم افزار نسخه الکترونیک به طور مستقیم به داروخانه های طرف قرارداد متصل است، افزود: اگر داروی تجویز شده در داروخانه موجود نباشد، سیستم اطلاع می دهد و پزشک این امکان را دارد که در لحظه، دارو را تغییر دهد.
وی با بیان اینکه دولت یازدهم توجه ویژه ای به بخش سلامت دارد، گفت: اجرای طرح تحول سلامت در کشور بی نظیر است و رضایتمندی شهروندان را به دنبال داشته است.
وی افزود: برخی نقدها به طرح تحول سلامت وارد شده اما نقاط قوت این طرح بیشتر از نقاط ضعف آن است .
وی از سفر مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در هفته آینده به استان یزد خبر داد و گفت: در این سفر عملیات چند پرورژه درمانی در استان آغاز می شود.

منبع: ایرنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..