کتابخانه های مساجد یزد نیازمند تجهیزات

به گزارش یزدی نیوزمحسن رستگاری، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد یزد در حاشیه برگزاری مراسم افتتاحیه طرح اوقات فراغت کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور در روستای کارمزد سواکوه مازندران به خبرنگار شبستان گفت: در حال حاضر استان یزد ۷۹۰ کانون مساجد فرهنگی و هنری دارد که از این تعداد  220 کانون روستایی است.

 

وی در پاسخ به اینکه که آیا دستگاه‌های اجرایی در ایام اوقات فراغت به کمک کانون‌ها می آیند، افزود:با دستگاه‌های اجرایی تفاهم نامه همکاری امضا کردیم.

 

رستگاری اضافه کرد: جهاد دانشگاهی، فنی و حرفه‌ای و آموزش و پرورش به لحاظ زیر ساختی و در برخی مواقع ظرفیت های آموزشی خویش را در اختیار کانون فرهنگی هنری مساجد قرار می دهند.

 

وی در ارتباط با وضعیت اعتبارات کانون‌های کشور، بیان کرد: اعتبارات کانون به جهت رشد کمی کافی نیست، هزینه ها به دلیل گرانی کالاها و خدمات افزایش پیدا کرد.

 

رستگاری ادامه داد: کتابخانه‌های مساجد برای پویایی و رشد نیاز به تجهیزات دارند و لوازم برخی از کانون‌های مستهلک شده است که نیاز به کمک زیرساختی در این زمینه دارد.

 

وی با اعلام اینکه اعتبارات استانی کانون های فرهنگی هنری مساجد نیاز به تقویت دارد، گفت: در حال حاضر بیشتر فعالیت های کانون از اعتبارات ملی است.

 

رستگاری، درباره تهیه و تدوین برنامه های شاخص کانون‌ های مساجد یزد، افزود: بسیاری از برنامه های که در استان تهیه شد مورد توجه همکاران در مرکز قرار گرفت و در حال حاضر استان یزد مجری برنامه روح خدا است.

 

وی با بیان اینکه برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری نیاز به همراهی دستگاه های اجرایی داریم، بیان کرد: در حوزه عمرانی مسجد نیاز به همکاری اوقاف، در بحث تامین نیازمندی مبلغ سازمان تبلیغات همکاری مناسب داشته و در تقویت رشته های ورزشی پایگاه‌های بسیج همکاری مناسبی دارند.

 

رستگاری درباره ضرورت فعالیت کانون ها مساجد در کشور، افزود:بیانات رهبر انقلاب اسلامی در ارتباط با پویایی کانون های مساجد مهر تاییدی بر فعالیت کانون های مساجد است و کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور به جهت اقدامات اثر گذاری که در کشور انجام دادند، فراموش شدنی هستند.

 

 

بخش نظردهی بسته شده است..