یزد پایدارترین شبکه برق کشور

به گزارش یزدی نیوزصحتی مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد گفت:استان یزد پایدارترین شبکه برق کشور را دارد و با شبکه های برق سراسری در استان های اصفهان ، کرمان و خراسان مرتبط است.

صحتی  با بیان اینکه ۷۰درصد مصرف برق استان در حوزه صنعت است ، افزود: بر همین استان پیک بار مصرف برق استان یزد تاکنون با ۲۰ درصد افزایش به ۸۰۰ مگاوات در بخش توزیع رسیده است.

مدیرعامل توزیع برق استان یزد قدرت نصب شده نیروگاهی استان را ۲ هزار مگاوات اعلام و اضافه کرد: مجموع و حداکثر مصرف برق استان یکهزار و ۴۸۰ مگاوات است و مازاد تولید وارد شبکه سراسری می شود.

 صحتی افزود: یزد از نظر خاموشی نیز کمترین میزان را در کشور دارد به گونه ای که متوسط خاموشی برق در ایران ۸۰۰دقیقه اعلام شده ولی در استان یزد ۸۸دقیقه و بیش از یک نهم کشوری است.

وی بر لزوم مدیریت مصرف برق در کشور و استان یزد تاکید کرد و گفت: متوسط مصرف برق خانگی در جهان ۹۰۰کیلووات در ساعت ، ایران ۲ هزار و ۸۰۰کیلووات در ساعت و در یزد یکهزار و ۸۰۰کیلووات یعنی نصف حدود ۲ سوم ایران و البته ۲ برابر مصرف است.

این مسئول خاطرنشان کرد: با نهادینه کردن فرهنگ مدیریت مصرف می توانیم در آینده شاهد کاهش بیشتر مصرف برق با همکاری تمامی مشترکان بویژه صنایع و ادارات باشیم.

وی گفت: این جلسات به صورت هر ساله و برای ارائه تجارب صنعت برق در بخش توزیع و برق های منطقه ای و مجموعه اداری،کشاورزی،ومجموعه خانگی برگزار می شود.

مدیرعامل توزیع برق استان یزد هدف از برگزاری این همایش فرهنگسازی در زمینه مصرف برق و ارائه اقدامات انجام شده در خصوص کاهش مصرف انرژی عنوان شد.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد آگاهی و اطلاع رسانی به همشهریان در راستای کاهش مصرف برق ، اهمیت بسیاری در کمک به صنعت برق استان و صنعت برق کشور دارد.

معاون هماهنگی شرکت توانیر کشور گفت:شرکت توزیع استان یزد را به عنوان یکی از پیشروها در مدیریت مصرف و کاهش پیک مطرح کرد.
حقی فام اظهار امیدواری کرد تا باهمکاری و مشارکت مولفه های مختلف مصرف بتوانیم پیک فصلی امسال را بگذرانیم.

محمودرضا حقی فام در دومین کنفرانس تجارب برتر در بخش اداری، یزد را الگویی برای مدیریت مصرف برق در سطح کشور توصیف کرد و اذعان داشت: مدیریت مصرف یک انتخاب برای کشور نیست بلکه یک ضرورت است و تمرکز ملی بر اجرای آن ، امنیت تامین انرژی و پایداری اقتصادی کشور و صنعت برق را تضمین می کند.

وی با اشاره به اینکه صنعت برق، این مسیر را با قدرت و علم روز توسعه خواهد داد ، افزایش راندمان مصارف الکتریکی را بسیار مهم خواند و افزود: این وظیفه خطیر فقط به عهده صنعت برق نیست و دیگر وزارت خانه ها اعم از وزارت مسکن، نظام مهندسی، شهرداری ها در خصوص صنعت ساختمان، وزارت صنایع در حوزه ساخت وسایل و تجهیزات برقی، وزارت بازرگانی در واردات تجهیزات با راندمان بالا وغیرو در این رابطه مسئولیت های سنگینی دارند.

این همایش با حضور ادارات اجرایی استان یزد در شرکت توزیع نیروی برق استان برگزار شد.

بخش نظردهی بسته شده است..