تاکید معاون استاندار یزد بر ضرورت آسیب شناسی عفاف و حجاب

no-thumbs

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد گفت: اینکه چرا موضوع عفاف و حجاب بعد از 40 سال از پیروی پیروزی انقلاب و حاکمیت مبانی دینی در کشور، همچنان بعنوان یک دغدغه مطرح است باید مورد آسیب شناسی قرار گیرد.

به گزارش یزدی نیوزمحمدعلی طالبی  در نشست ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی افزود: مسوولیت عفاف و حجاب مختص دستگاه خاصی نیست بلکه همه نهادها و ادارات در این موضوع باید مشارکت داشته باشند.
وی با بیان اینکه باید از یکسری اقدامات کلیشه ای و تکراری در زمینه عفاف و حجاب خارج شویم اظهار کرد: باید با بررسی موضوع ،ببینیم مشکل کجاست و چگونه می توانیم وضعیت عفاف در کشور را بهبود دهیم.
معاون استاندار تصریح کرد: در موضوع یاد شده بیشتر بدنبال معلول بودیم تا علت ها .
وی خاطر نشان کرد:اگر در بعضی از برنامه های ورزشی اجازه نمی دهیم زنان حضور پیدا کنند برخورد با معلول است و کمتر سراغ علت ها رفته ایم.
طالبی با تاکید بر شناسایی علت ها افزود: باید در حوزه مسوولیت خود به این موضوع به صورت ریشه ای و عمیق نگاه کنیم.
وی اضافه کرد: باید کارکردها علمی و مبانی اعتقادی حجاب و عفاف برای اقشار مختلف مردم به ویژه نوجوانان و جوانان تبین شود زیرا این قشر کمتر به این موضوع آگاهی دارند.
معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد گفت: جامعه را باید به سمتی سوق دهیم که اعتقادت و دستورات دینی در زمینه موضوع یاد شده را بپذیرند و رعایت نمایند.
وی با اشاره به ارزیابی عملکرد ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی دستگاه ها و نهادها استان گفت: برخی دستگاه ها استان در سال گذشته در این زمینه از سوی وزراتخانه مربوطه بعنوان دستگاه برتر شناخته شده اند که جای تقدیر است.
وی افزود: امیدواریم در ارزیابی های که در هفته آینده توسط بازرسان از دستگاهها صورت می گیرد، موضوع عفاف و حجاب و صیانت از حقوق شهروندی بیش از بیش مورد توجه قرار گیرد.
معاون سیاسی و امنیتی و اجتماعی استاندار یزد بر باشکوه برگزار شدن برنامه های هفته عفاف و حجاب در استان تاکید کرد.
وی اظهار کرد: سازمان مردم نهاد به دلیل اینکه در متن جامعه حضور دارند کارکرد و فعالیت های انها خیلی موثرتر از فعالیتها دستگاه های اداری که منتهی به انجام وظیفه اداری می شود است بنابراین باید از ظرفیت ها و توانمندیهای سمن ها در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب استفاده کرد.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد هم با بیان اینکه از ۱۷تا ۲۳ تیرماه هفته عفاف و حجاب نامگذاری شده است گفت: شعار این هفته حیا ، حجاب، ندای فطرت و تعالی اجتماعی نامگذاری شده است.
مجید جوادیان زاده افزود: برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و استحکام بنیان خانواده اسلامی – ایرانی و مقابله با تهاجم فرهنگی بهره گیری از توانمندی های دستگاه های دولتی و تشکل های مردمی ضروری است.
وی تصریح کرد: ارزیابی عملکرد ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی دستگاه ها و نهادها استان هفته آینده در استان آغاز می شود.
مدیر کل دفتر بانوان وخانواده استانداری یزد نیز گفت:حجاب فقط معطوف و مختص زنان نیست و آقایان نیز از این قاعده مستثنا نیستند.
رقیه کرمانیان افزود: از سوی دفتر بانوان استانداری در طول سال برنامه مختلفی برگزار می شود.
شورای فرهنگ عمومی کشور ۲۱ تیر ماه سالروز قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب را به عنوان روز عفاف و حجاب نامگذاری کرده است.

منبع: ایرنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..