استقبال فیلمسازان یزدی از کارگاه آموزشی دکتر الستی

به گزارش یزدی نیوزاولین روز از برنامه های جنبی جشنواره ملی فیلم کوتاه مستند و داستانی رضوی یزد با تدریس دکتر احمد الستی در کارگاه آموزشی فیلم کوتاه (از کلاسیک تا معاصر) و با استقبال کم نظیر فیلمسازان و علاقه مندانی از سراسر کشور به این حوزه روبرو شد.

در اولین روز از کارگاه فیلم کوتاه دکتر الستی؛ دکترای زیباشناسی سینما از دانشگاه ایالتی تگزاس، دالاس؛ مباحثی پیرامون مشخصات فیلم کوتاه کلاسیک مطرح و در این زمینه به بحث و تبادل نظر پرداخته شد.
در این نشست تخصصی که بصورت کارگاهی برگزار  می شود  و تا ١٥ تیرماه در سالن همایش های کتابخانه امام علی شهرستان یزد ادامه دارد، دکتر الستی  عضو هیئت علمی دانشگاه تهران توضیحات و نکات کلیدی پیرامون مشخصه های فیلم کوتاه ارائه کرد.
 مفاهیمی از قبیل تک رخدادی  و تک‌سکانسی بودن فیلم کوتاه ،نقطه چرخش داستان (نقطه اوج)، نقطه عطف در این کارگاه آموزشی مطرح و هم چنین  نمونه هایی از فیلم های مرتبط با هر کدام از موضوعات برای حاضرین به نمایش در آمد.
دکتر الستی ضمن پاسخگویی به سوالات علاقه مندان در هر بخش حاضرین را به انجام تکالیف و تمرین های کارگاهی تشویق کرد و گفت: اندیشه ها در مسیر توجه به اصول حرفه ای و کار بر روی الگوهای علمی باشد.
الستی در پایان خاطرنشان کرد:مخاطب اصلی کارگاه های آموزشی در این جشنواره جوانان علاقه مند به فعالیت های تخصصی هستند.

بخش نظردهی بسته شده است..