اتباع خارجی یزد تنها در فعالیت‌های مجاز مشغول به کار شوند

no-thumbs

نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه اتباع خارجی یزد تنها در فعالیت‌های مجاز مشغول به کار شوند، گفت: مسئولان نسبت به تربیت دینی اتباع افغانی حساسیت داشته باشند.

به گزارش یزدی نیوزآیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در دیدار اعضای بسیج اصناف و اتاق اصناف یزد با وی، اظهار داشت: با توجه به اینکه استان یزد میزبان تعداد زیادی از اتباع بیگانه به ویژه اتباع افغانی است، لازم است که نسبت به تربیت دینی این افراد هم توجه صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه بحث کار و فعالیت اتباع بیگانه باید طبق قانون و در مشاغل مشخص شده باشد، خاطرنشان کرد: در بین اتباع افغانی گروهی با عنوان گروه فاطمیون هستند که انصافا افراد بسیار خوبی هستند و جوانانی هستند که در سوریه برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) و اسلام در برابر داعش می‌جنگند.

امام جمعه یزد عنوان کرد: با توجه به ضرورت این موضوع در ارتباط با تربیت دینی طلاب اقدامات لازم صورت گرفت و خوشبختانه توانستیم بخشی از جوانان آنها را در قالب یک حوزه علمیه با علوم دینی بیش از پیش آشنا کنیم.

ناصری یزدی عنوان کرد: گسترش چنین اقداماتی نیازمند هزینه‌هایی برای ساماندهی محل تحصیل آنها و دیگر هزینه‌هاست و لازم است که به این موضوع توجه ویژه‌ای صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: بسیج اصناف و دیگر اقشاری که توانایی ساماندهی افغانی‌ها را دارند هم باید در این زمینه وارد شوند و در حد توان خود اقدامات لازم در زمینه‌های فرهنگی و دینی را برای آنها انجام دهند.

وی ادامه داد: البته لازم است که مسئولان هم نسبت به رعایت موارد قانونی در ارتباط با افاغنه و دیگر اتباع خارجی حاضر در یزد حساسیت لازم را داشته باشند و در مشاغلی که فعالیت اتباع خارجی ممنوع است، این افراد فعالیت نداشته باشند.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه دور جدید فعالیت شورای اسلامی شهر و روستا از چند هفته آینده آغاز می‌شود، گفت: یکی از نکاتی که من به اعضای جدید شورای اسلامی شهر یزد تاکید کردم این بود که فعالیت آنها در این عرصه به برکت انقلاب اسلامی ایران است و باید حتما قدر انقلاب و شهدا را بدانیم و هر حرکتی در شورای شهر انجام می‌شود در ابتدا باید برای حفظ و تقویت انقلاب انجام شود.

ناصری یزدی عنوان کرد: موضوع دومی که شورای شهر حتما باید به آن توجه کند، مسئله معنویت و دارالعباده بودن یزد است و تمام برنامه‌ها باید بر اساس این شاخصه‌ها انجام شود.

نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: دیگر مسئولان هم باید به این مسائل توجه لازم را داشته باشند و تمام اقدامات و مصوباتشان در راستای پیشرفت استان و با در نظر گرفتن شرایط دارالعباده بودن یزد انجام شود.

وی با بیان اینکه یزد جزو استان‌هایی هستند که در پرداخت مالیات رتبه خوبی دارند، گفت: مردم یزد در پرداخت مالیات خوب عمل می‌کنند ولی متاسفانه بودجه‌ها به تناسب این مالیات‌ها پرداخت نمی‌شود و به جای اینکه بگویند چون مردم یزد مالیات خوب می‌دهند پس بودجه بیشتری به یزد اختصاص پیدا کند، عکس آن عمل می‌شود.

امام جمعه یزد با بیان اینکه تمام مسائل استان به صورت عمومی یا خصوصی پیگیری می‌شود تا جلوی مشکلات گرفته شود، گفت: این طور نیست که اگر موضوعی را به صورت علنی بیان نمی‌کنیم به معنای عدم پیگیری آن باشد بلکه همه موارد پیگیری‌های لازم را دارد و برخی مسائل را برای جلوگیری از بروز اختلافات به صورت علنی بیان نکرده و پیگیری می‌کنیم.

منبع: تسنیم
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..