عناوین روزهای هفته ملی مبارزه با دخانیات در یزد

به گزارش یزدی نیوزهفته ملی مبارزه با دخانیات با شعار دخانیات، تهدیدی برای توسعه و سلامت از ۱۰ تا ۱۶ تیرماه آغاز می‌شود.

 مصرف بی‌رویه محصولات دخانی به ویژه قلیان در جوانان، نوجوانان، زنان و در برخی از محافل خانوادگی بزرگترین دغدغه متولیان سلامت در این زمینه را فراهم کرده است.

میزان مواجهه با دود در هر وعده مصرف قلیان معادل استعمال ۱۰۰-۸۰ نخ سیگار اعلام شده و این در حالی است که آلودگی تنباکوهای معطر به ترکیبات سرطان زای قطعی همچون بنزن، فلزات سنگین وهمچنین آلوده شدن آنها در زمان آماده سازی، به برخی از مواد روانگردان این دغدغه را دو چندان ساخته است.

با توجه به اهمیت ترویج فرهنگ مبارزه با دخانیات هر ساله از ۱۰ تا ۱۶ تیرماه با تدوین شعارهای محوری مختلف به عنوان هفته ملی مبارزه با دخانیات نامگذاری شده که شعار امسال روز جهانی بدون دخانیات «دخانیات، تهدیدی برای توسعه و سلامت» است.

گفتنی است؛ شنبه ۱۰ تیرماه به نام«دخانیات تهدیدی برای جوانان»، یکشنبه ۱۱ تیرماه«دخانیات تهدیدی برای زنان»، دوشنبه«دخانیات تهدیدی برای محیط زیست»، سه شنبه«دخانیات تهدیدی برای توسعه پایدار»، چهارشنبه« دخانیات تهدیدی برای سلامت»، پنج شنبه«سفیران سلامت علیه دخانیات» و جمعه ۱۶ تیرماه به نام«نقش آموزه های دینی در کنترل مصرف دخانیات» نامگذاری شده است.

منبع: ایسنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..