فضای نیمی از کتابخانه‌های یزد مناسب نیست

به گزارش یزدی نیوزمدیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی یزد با اشاره به عضویت بیش از ۱۰۰ هزارنفر در کتابخانه‌های این استان،‌ گفت: نزدیک به ۵۰ درصد از کتابخانه‌های استان یزد مناسب فضای کتابخانه‌ای نیستند.

«رقیه دوست فاطمی‌ها»  با بیان این که ۱۱۰ کتابخانه در سطح استان فعالیت می‌کنند اظهار کرد: از این تعداد ۹۷ باب کتابخانه نهادی، ۱۲ باب کتابخانه مشارکتی و یک باب کتابخانه مستقل است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های کتابخانه‌های استان افزود: هم اکنون دو میلیون و ۱۰ هزارو ۶۹۱ جلد کتاب در کتابخانه‌های استان برای ارایه به علاقه‌مندان کتاب وجود دارد .

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های استان یزد در ادامه با بیان این که هرساله حداقل دو نوبت از کتابخانه‌ها بازدید می‌شود تصریح کرد: در موارد ضروری که نیاز به بازدید باشد این امر در دفعات بیشتری صورت می‌گیرد.

دوست فاطمی‌ها تعداد کل اعضای کتابخانه‌های استان را ۱۰۱ هزارو ۹۸۱ نفر دانست و بیان کرد: در سال گذشته یک میلیون و ۱۷۹ هزارو ۲۶۵ جلد کتاب توسط اعضای کتابخانه‌ها به امانت رفته است .

این مقام مسئول در پایان با اشاره به مشکلات کتابخانه‌های استان گفت: نزدیک به ۵۰ درصد از کتابخانه‌های استان مناسب فضای کتابخانه‌ای نیستند و تعدادی نیز ظرفیت استانداردسازی ندارند.

منبع: ایسنا

بخش نظردهی بسته شده است..