هشدار عضو شورای شهر یزد:

افرادی در شهر یزد اقدام به خشک کردن درختان می‌کنند

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر یزد با بیان اینکه سرعت تخریب باغات یزد نگران کننده است، گفت: افرادی در شهر یزد اقدام به خشک کردن درختان می‌کنند.

به گزارش یزدی نیوز مرتضی شایق  در نشست علنی شورای اسلامی شهر یزد اظهار داشت: همه شهرها در طول سال یک مرتبه دیدار با مقام معظم رهبری دارند ولی مردم یزد با وجود خلق حماسه‌های مختلف از جمله دهم فروردین، هیچ دیدار اختصاصی با مقام معظم رهبری ندارند.
وی خاطرنشان کرد: درخواست داریم که زمینه این دیدار برای مردم یزد فراهم شود و یک روز در طول سال به دیدار مردم یزد با حضرت آقا اختصاص پیدا کند.
وی به عدم وجود یک مصلی و مجموعه فرهنگی بزرگ و منسجم در یزد اشاره کرد و گفت: پردیس فرهنگی و مصلی یزد یکی از موضوعات مهمی است که باید به آن توجه شود و در یک ماه و نیم باقی ماندها از فعالیت شورای چهارم، کلنگ‌زنی آن انجام شود.
شایق ادامه داد: امیدواریم بتوانیم باقیات و صالحاتی برای شورای چهارم داشته باشیم و با شروع فعالیت این پروژه زمینه استفاده هرچه بیشتر مردم از آن را در سال‌های آینده فراهم آوریم.
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر یزد ادامه داد: به فضای سبز در دین و آیین ما توجه بسیار زیادی شده است ولی متاسفانه روز به روز باغات ما با شدت بسیار زیاد در حال تخریب است و کاربری های باغ و فضای سبز در حال از بین رفتن هستند.
وی گفت: برخی از مردم الان به بهانه‌های مختلف اقدام به خشک کردن درخت‌های درب منازل خود کرده‌اند که همین موضوع خسارت بسیار زیادی به حساب می‌آید.
شایق با اشاره به اینکه شهر یزد الان با آلودگی‌های بسیاری روبرو است، بیان کرد: دمای ۴۵ درجه‌ای که در شهر یزد انجام می‌شود مربوط سالن‌های فرودگاه است نه خیابان‌های بسیار داغ و سوزان یزد، در این شرایط آلودگی‌های بسیار زیادی از سوی صنایع مختلف در استان یزد هم انجام می‌شود که این موضوع برای مردم ناراحت کننده شده است.
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر یزد ادامه داد: با وجودی که از سوی مسئولان کشوری به مسئولان یزد اجازه داده شده که یک ساعت زودتر ادارات را شروع کنند تا در مصرف انرژی صرفه‌جویی شود، هیچ عکس‌العملی از سوی استانداری و مسئولان صورت نگرفته است.

منبع: تسنیم
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..