امام جمعه یزد:خط راه آهن یزد زیرزمینی شود

به گزارش یزدی نیوزنماینده ولی فقیه در استان یزد با تاکید بر ضرورت ساخت یک مجتمع بزرگ و جامع فرهنگی دینی در یزد، گفت: خط راه آهن یزد باید زیرزمینی شود.
 آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در نشست علنی شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اینکه مسئولان باید تا دقیقه پایانی زمانی کاری خود، به وظیفه‌شان عمل کنند، اظهار داشت: برخی مدیران عادت دارند هنوز زمان کارشان به پایان نرسیده، کار را ترک کنند.

وی به بازی فوتبال و تلاش بازیکنان تا لحظه پایانی اشاره کرد و ادامه داد: مدیران باید تا لحظه پایانی که وظیفه‌ای را بر دوش دارند، همانند روز اولی که کار را به دست گرفته‌اند تلاش کنند و برای پیشبرد اهداف مجموعه خود قدم بردارند.

امام جمعه یزد به مجموعه پردیس و مجتمع فرهنگی استان یزد اشاره کرد و گفت: حدود چهار سال است که طرح این مجموعه را به صورت کامل مطرح کرده‌ایم ولی متاسفانه برخی افراد نسبت به آن بی‌مهری و بی‌تفاوتی دارند.

ناصری یزدی گفت: متاسفانه ما در شهرمان یک فضای باز و جامع که بتوانیم اجتماعات بزرگ مردمی در آن برگزار کنیم را نداریم و الان این برنامه‌ها در میدان امیرچقماق برگزار می‌شود که چهار طرف آن محدود است و با هر اجتماعی عبور و مرور مردم مختل می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: اگر فضای بزرگی مانند میدان امام اصفهان در شهر یزد داشته باشیم  علاوه بر اینکه زمینه استفاده مناسب برای برگزاری اجتماعات بزرگ را فراهم می‌کند، به جذب گردشگر هم کمک می‌کند.

وی با طرح این سئوال که مگر آن زمانی که میدان بزرگ اصفهان درست شده، جمعیت اصفهان چقدر بوده، گفت: در آن زمان با آینده‌بینی اقدام به ساخت چنین میدان عظیمی کرده‌اند که هم آثاری از بزرگان قدیم به حساب می‌آید و هم استفاده‌های علمی و اجتماعی از آن صورت می‌گیرد.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه در حال حاضر یزد تنها یک سالن اجتماعات ۷۰۰ نفری دارد که آن هم کیفیت مناسب مطابق با استانداردهای روز را ندارد، گفت: در استان یزد یک سالن اجتماعات دو یا سه هزار نفری وجود ندارد که بتوانیم اجتماعات چند هزار نفری در آن برگزار کنیم.

ناصری‌یزدی با اشاره به اینکه اجرای بازارهایی با نمای بازارهای قدیمی، ایجاد کتابخانه بزرگ و مرکزی، ساخت مجموعه هتل‌های مناسب مورد نیاز و موارد مختلف دیگر از جمله بخش‌هایی است که در این طرح دیده شده است، خاطرنشان کرد: ایجاد چنین پردیسی می‌تواند تحول بسیار بزرگی در فرهنگ و حتی اقتصاد و فعالیت‌های اجتماعی یزد ایجاد کند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد تصریح کرد: با بررسی‌های صورت گرفته توسط متخصصان مرتبط با معماری و شهرسازی، این طرح به صورت خودکفا احداث می‌شود و هزینه ساخت آن از مجموعه‌های مختلف آن به صورت کامل تامین می‌شود.

وی به عبور راه آهن یزد از مرکز شهر اشاره کرد و افزود: الان راه‌آهن علاوه بر آلودگی‌هایی که دارد، شهر را به دو قسمت تقسیم کرده و عامل جدایی دو نقطه شهر یزد شده است.

امام جمعه یزد گفت: در این زمینه پیشنهاد دادیم که تونلی ایجاد شود و قطار از زیر زمین عبور کند و روی مسیر یک بلوار بزرگ احداث شود تا علاوه بر ارتباط بخش‌های مختلف شهر و آزادسازی ۳۰۰ هکتار زمین در سطح شهر، آلودگی‌ها را هم کاهش دهیم.

ناصری یزدی ادامه داد: این طرح علاوه بر اینکه مشکلات مردم را برطرف می‌کند و رونق خاصی به شهر یزد می‌بخشد، هیچ تغییری در مسیر راه آهن ایجاد نمی‌کند و راه‌آهن و ایستگاه آن در همین مکان باقی می‌ماند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با تاکید بر اینکه شهرداری یزد باید به صورت جدی‌تر در زمینه‌های فرهنگی فعالیت داشته باشد، خاطرنشان کرد: ویژگی‌های مذهبی و فرهنگی بسیار خوب در بین مردم یزد همیشه زبان‌زد خاص و عام بوده و باید الان هم سعی کنیم این ویژگی‌ها را در جامعه بیش از پیش ترویج کنیم.

وی یکی از فعالیت‌های فرهنگی بسیار خوب شهرداری یزد را مبشران غدیر دانست و گفت: شهرداری و شورای شهر دوره آینده یزد هم باید نسبت به اجرا و ادامه این طرح جدیت خاصی داشته باشد.

منبع: تسنیم
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..