بانک اطلاعاتی محرومان و نیازمندان در یزد ایجاد می‌شود

به گزارش یزدی نیوزسرپرست نمایندگی آستان قدس رضوی یزد با اشاره به اینکه یکی از سیاست‌های این آستان کمک به محرومان است، گفت: بانک اطلاعاتی محرومان و نیازمندان در یزد ایجاد می‌شود.

 محمدصالح جوکار  در نشست آغاز به کار کمیته فرهنگی آستان قدس در یزد، اظهار داشت: الحمدالله جشن‌های زیر سایه خورشید یک عملیات بزرگ، فراگیر و توسعه یافته فرهنگی است که در استان‌های کشور از جمله استان یزد به خوبی برگزار شده است.

وی با بیان اینکه این جشن بیشترین مخاطب را در برگزاری چنین همایش‌ها و مراسم‌هایی داشته است، گفت: این شکوه و عظمت به دلیل عشق و مودتی است که مردم استان یزد و ایران اسلامی به ائمه اطهار(ع) داشته‌اند محقق شده است.

جوکار سال گذشته ۲۲۰ برنامه بازدید و زیارتی با حضور خادمان آستان قدس رضوی در بین اقشار مختلف مردم انجام شد و مردم با عشق و ارادتی که به هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت داشتند از این مراسم‌ها استقبال کردند.

سرپرست نمایندگی آستان قدس رضوی در یزد با اشاره به اینکه سال گذشته ۴۰ هزار نفر از مردم یزد در مراسم‌های این ایام مشارکت کردند، ادامه داد: امیدواریم امسال هم بتوانیم با برنامه‌ریزی‌های منظم و مناسب زمینه توسعه این برنامه‌ها و جشن‌ها را در استان یزد فراهم کنیم.

وی به حکم آیت‌الله رئیسی و تاکیدات مقام معظم رهبری در این حکم اشاره کرد و گفت: در کمتر از یک سال گذشته بر اساس مسئولیت‌ها و ماموریت‌هایی که بر عهده این نمایندگی در استان یزد گذاشته شده، نزدیک به ۱۴ هزار نفر توسط این مرکز یا دستگاه‌های مرتبط به آستان قدس رضوی اعزام و از خدمات ارائه شده توسط آستان بهره‌مند شدند.

جوکار به ضرورت انجام فعالیت‌های فرهنگی در جامعه تاکید کرد و گفت: برای افزایش برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی در استان یزد، کمیته فرهنگی آستان قدس در یزد تشکیل شده است.

وی افزود: به غیر از افرادی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند، بانک اطلاعاتی نیازمندان استان یزد در حال تکمیل شدن است و تاکنون هم گام‌های خوبی برداشته شده است.

سرپرست نمایندگی آستان قدس رضوی در یزد خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات ارزشمندی که در استان یزد به تبع کشور صورت گرفته، کانون‌های خادم‌یاران است که به ارائه برنامه‌های فرهنگی و رفع مشکلات نیازمندان در سطح جامعه می‌پردازند.

جوکار راه‌اندازی مرکز خانواده رضوی، تهیه و توزیع بسته‌های ویژه ماه مبارک رمضان برای محرومان استان را از دیگر اقدامات صورت گرفته در استان یزد دانست.

منبع: تسنیم
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..