۷۰ درصد زندانیان یزد زیر ۴۰سال دارند

به گزارش یزدی نیوزمدیرکل زندانهای استان یزد با اشاره به اینکه قرار بود زندان یزد جابجا شود، گفت: به رغم اینکه اکنون با کمبود فضا مواجهیم، به دلیل کمبود اعتبارات هیچ اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.

 رضا ذولفعلی نژاد  با اشاره به اینکه در استان یزد دو زندان، دو بازداشتگاه و یک کانون اصلاح و تربیت وجود دارد، اظهار داشت: ۶۵.۴ درصد زندانیان یزد بومی و بقیه غیربومی هستند و بیشترین فراوانی جرائم زندانیان به ترتیب شامل موادمخدر، سرقت و جرائم مالی علی اطفال و اشخاص است.

وی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد زندانیان یزد زیر ۴۰ سال سن دارند، افزود: بیشترین فراوانی مربوط به سن ۲۶ تا ۳۲ سال است که ۲۷.۷ درصد زندانیان استان یزد را تشکیل می دهد.

ذولفعلی نژاد همچنین با اشاره به تفکیک جنسیتی زندانیان این استان بیان کرد: چهار درصد زندانیان زن و ۹۶ درصد آنها مرد هستند ضمن اینکه ۱۱ درصد زندانیان استان یزد را اتباع افغانستانی تشکیل می دهند.

مدیرکل زندانهای استان یزد در مورد ساختمان زندان نیز عنوان کرد: ساختمانی که برای زندان در حال ساخت بود به کانون اصلاح و تربیت تبدیل شد که ساختمان آن اکنون ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد اما به دلیل برخی مشکلات اکنون بلاتکلیف مانده است.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر اینکه جابجایی زندان یزد به کجا رسید، اظهار داشت: قرار بود زندان یزد جابجا شود و زمین نیز در این زمینه جانمایی شد اما به دلیل نبود اعتبارات هیچ اقدامی انجام نشده است.

ذوالفعلی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح اقدامات فرهنگی و تربیتی در زندانهای یزد پرداخت و بیان کرد: برگزاری دوره های آموزشی قرآن آموزی و جلسات ختم قرآن با حضور همه زندانیان، برگزاری دوره های سوادآموزی، برپایی دوره های مهارت آموزی، برپایی کلاسهای مهارت های زندگی و … از جمله این اقدامات است.

وی با بیان اینکه زندان امروز به یک مرکز آموزشی بزرگ تبدیل شده است، یادآور شد: اقدامات خوبی در زندانها برای اصلاح زندانیان انجام می شود اما متاسفانه معمولا بعد از آزادی زندانی به حال خود رها می شود و شرایط برای بازگشت مجدد او در جامعه فراهم می شود.

مدیرکل زندانهای استان یزد بر لزوم تغییر فرهنگ و نگرش مردم نسبت به زندانیان تاکید کرد و گفت: در زمینه سوء پیشینیه معتقدیم این قانون باید اصلاح شود و سوء پیشینه تنها برای جرائم خاص و افراد دارای چند بار سابقه اعمال شود تا زندانیانی که یکبار مرتکب اشتباه شده اند، از تبعات آن دچار مشکلات جدی در جامعه نشوند.

منبع: مهر
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..