آب‌رسانی به ۳۰۰ روستا در یزد به وسیله تانکر انجام می‌شود

به گزارش یزدی نیوزمدیرعامل آب و فاضلاب روستایی یزد با اشاره به اینکه ۱۰۰ منبع از ۴۰۴ منبع آبی روستاهای یزد خشک شده، گفت: آب‌رسانی به ۳۰۰ روستا در یزد به وسیله تانکر انجام می‌شود.
محمد فاتحی میبدی  در دیدار مدیران صنعت آب و فاضلاب استان یزد با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، اظهار داشت: از ۱۲۰۰ روستایی که در استان یزد داریم، ۷۰۰ روستا تحت پوشش آب و فاضلاب روستایی است و به مابقی روستاها هم خدمات ارائه می‌شود.

وی گفت: ۴۰۴ منبع آب شرب در استان یزد تامین کننده آب ۷۰۰ روستایی است که تحت پوشش آب و فاضلاب روستایی استان یزد قرار دارند که شامل چشمه، قنوات و چاه‌ها می‌شوند.

فاتحی از خشک شدن نزدیک به ۱۰۰ منبع از این منابع آب شرب خبر داد و گفت: نزدیک به ۸۰ منبع هم به دلیل بارش کم، در آستانه خشک شدن قرار گرفته‌اند.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی یزد ادامه داد: شرکت آب و فاضلاب روستایی انجام داده، برای اینکه از مهاجرت روستایی انجام داده، چند برنامه انجام داده که از جمله این برنامه‌ها نوبت‌بندی آب برای روستاها است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس این نوبت بندی ممکن است یک روستا در طول هفته سه روز آب داشته باشد، تصریح کرد: آب شرب نزدیک به ۳۰۰ روستا در استان یزد الان به وسیله آب‌رسانی سیار و توسط تانکرها انجام می‌شود.

فاتحی میبدی تصریح کرد: الان آب شرب نزدیک به ۲۰ روستا در استان یزد از آب بهداشتی آنها جدا شده و تامین آب آنها دو شبکه‌ای انجام می‌شود تا در زمینه تامین آب شرب با مشکل مواجه نباشند.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی یزد عنوان کرد: یکی دیگر از اقداماتی که در این زمینه انجام شده، کار فرهنگ‌سازی و مدیریت مصرف است که با همکاری ائمه جمعه و جماعات در روستاها در حال انجام است.

منبع: تسنیم
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..