حفظ قرآن توسط ۲۹۷ نفر از زندانیان استان یزد

no-thumbs

مدیر کل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی استان یزد با اشاره به اقدامات فرهنگی در زندان های استان یزد گفت: تعداد ۲۹۷ نفر از زندانیان استان یزد حافظ قرآن شدند.

به گزارش یزدی نیوزرضا ذوالفعی نژاد، مدیر کل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی استان یزد ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه با اشاره به برنامه های این اداره کل گفت: مجموعه زندان ها یکی از دستگاه های وابسته قوه قضائیه است که دو وظیفه اصلی بعد تامینی و فرهنگی و تربیتی را برعهده دارد.

 

وی افزود: در بعد اقدامات تامینی اولین وظیفه ما نگهداری متهمین و محکومینی که بنا بر احکام مراجع قضایی اعلام می شود در زندان نگهداری می شوند اما مهمتر از ان بحث اصلاح و تربیت آنها است زیرا انسان هایی که به خطا رفته اند باید آسیب شناسی شود و علل این گمراهی آنها نیز با متنبه شدن بازگشت به جامعه داشته باشند.

 

ذوالفعی نژاد تصریح کرد: در زندان های استان ما سعی داریم تا آموزش های لازم ارائه شود تا به نوعی به عنوان دانشگاه هایی در جامعه مطرح شوند.

 

وی گفت: ما بر اساس اجرایی کردن فرمایشات مقام معظم رهبری و مسئولان گام هایی برداشته ایم که با توجه به قرار گرفتن در ماه مبارک رمضان در حوزه فرهنگی ما اجرای سه هزار و ۲۶۰ ختم قران کریم در تمامی زندان ها و برای تمام زندانیان داریم.

 

مدیر کل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی استان یزد بیان کرد: اجرای طرح صبح با قرآن با محوریت قرائت قرآن در ساعت ۸ و ۴۵ دقیقه، ۲۹۷ نفر حافظ یک جز تا ۳۰ جز داریم که سه هزار و ۹۱۹ نفر در کلاس های قرآنی شرکت می کنند.

 

ذوالفعلی نژاد گفت: فقر اقتصادی و فقر فرهنگی باعث شده که ما شاهد حضور زندانیان در این بخش ها باشیم که نداشتن سواد و آگاهی ها یکی از عوامل اصلی آن است و در این زمینه ما در زندان اقدام به برگزاری کلاس های نهضت سواد آموزی کرده ایم که در حال حاضر ۱۲۵ مددجوی بی سواد داریم که با همت و همکاری آموزش و پرورش استان این کار انجام می شود.

 

وی افزود: روزانه ۱۹ زندانی به استان اضافه می شود و تقریبا ۱۸ نفر نیز از زندان خارج می شوند که در این زمینه ما برنامه هایی برای آنها از بدو ورود داریم.

بخش نظردهی بسته شده است..