رتبه دوم کشوری نظام مهندسی یزد

به گزارش یزدی نیوز رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان با اشاره به احراز رتبه دوم کشوری این سازمان در تامین دسترسی ارباب رجوع کم‌توان، از توجه ویژه این سازمان به مناسب‌سازی فضاهای مسکونی و شهری برای افراد ناتوان و کم‌توان خبر داد.

«علیرضا فرشید» در نشستی که به منظور بررسی چگونگی رفع محدودیت‌های تردد افراد معلول و سالمند در معابر و ساختمان‌های عمومی و اماکن مسکونی با حضور مدیر کل دفتر فنی استانداری و مدیر کل بهزیستی برگزار شد، در این باره افزود: تذکرات لازم به مهندسان در هنگام طراحی نقشه‌، برای در نظر گرفتن امکانات تردد معلولان و جانبازان داده شده و این مهم در بررسی‌ نقشه‌ها بصورت روز افزون در مرکز توجه واحد خدمات مهندسی خواهد بود .

وی همچنین درباره برنامه‌های آموزش مهندسان و جلب توجه و هماهنگی بیشتر دفاتر مهندسی در هنگام طراحی‌های شهری و مراکز تجاری برای رعایت اصول مناسب‌سازی ساختمان‌ها توضیحاتی ارائه کرد.

«سیدرضا خادمی» مدیر کل دفتر فنی، حمل و نقل و ترافیک استانداری یزد فراهم‌سازی شرایط مناسب در شهرها و ساختمان‌ها به گونه‌ای که افراد معلول به راحتی از کلیه فضاهای شهری و مسکونی استفاده کنند را خواستار شد.

وی گفت: در شرایطی که جامعه ما به دلیل حوادث ترافیکی و مشکلات شهرسازی، عملاً یک جامعه معلول‌ساز است و علاوه بر آن حدود ۱۱۰ هزار نفر افراد کهنسال در میان جمعیت یک میلیون نفری استان زندگی می‌کنند، لازم است برای مناسب‌سازی دسترسی‌های آنان اقدام جامعی صورت گیرد .

دکتر «جلیل عفتی» مدیر کل بهزیستی استان یزد و کارشناسان بهزیستی نیز در بیان نظرات خود بر اهمیت فرهنگ‌سازی و ارائه آموزش‌ها ضروری بر مبنای مقررات ملی ساختمان تاکید کردند.

گفتنی است، در ادامه این نشست چک لیست الزامات طراحی فضاهای شهری و مسکونی برای رعایت حال معلولان مطرح و بررسی شد .

منبع: ایسنا

بخش نظردهی بسته شده است..