نشست مثلث طلایی گردشگری با مشارکت یزد

no-thumbs

نشست احیای مثلث طلایی گردشگری ایران با هدف مشارکت استان های اصفهان، یزد و شیراز در رونق بخشیدن به صنعت گردشگری و منافع مشترک استان های یاد شده به مدت دو روز در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.

به گزارش یزدی نیوزدر این نشست جمعی از فعالان صنعت گردشگری سه استان اصفهان، یزد و شیراز بر توسعه زیرساخت‌های صنعت گردشگری در مسیرهای تعریف شده در سه استان تاکید کردند.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان در این نشست گفت: دولت یازدهم گام های اساسی برای رونق بخشیدن به گردشگری برداشت اما اگر قرار است اتفاق مهمی در صنعت گردشگری رخ دهد، بخش خصوصی می تواند این اتفاق را رقم بزند.
' محسن یار محمدیان ' افزود: در قانون برنامه ششم توسعه کشور برتهیه سند جامع گردشگری تاکید شده و این مهم به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری واگذار شده است.
وی افزود: در راستای تعریف این سند جامع باید مثلث طلایی سه استان اصفهان، یزد و شیراز نیز تعریف شود.
وی اظهار کرد: سند گردشگری استان و شهرستان اصفهان در دولت قبل با هدف معرفی جاذبه های گردشگری این استان تهیه شده و باید بررسی شود که چرا تاکنون عملیاتی نشده است.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان یادآور شد: توسعه گردشگری در هفت شهرستان غرب این استان در دستور کار این اداره کل قرار دارد.
نایب رییس کمیسیون گردشگری و برندشهری اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این نشست طرح توسعه فرودگاه اصفهان را از جمله موضوعات مهمی دانست که بر حوزه گردشگری این استان تاثیر دارد اما به گفته وی این طرح سالهاست که دچار روزمرگی شده است.
علی کرباسی زاده، اظهار کرد: مشکل گرفتن زمین از پایگاه هشتم شکاری اصفهان نیازمند اقدام عاجل و اساسی است.
وی، همچنین ساماندهی و برنامه ریزی برای جذب گردشگر و پرکردن اقامتگاه های گردشگری در فصل ها و ماه های کم گردشگر را از جمله ضروریات رونق بخشیدن به این صنعت دانست.
نایب رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی اصفهان افزود: احداث سرویس های بهداشتی استاندار و فرنگی برای گردشگران خارجی در سه استان اصفهان، یزد و شیراز نیز باید در دستور کار برنامه های مثلث طلایی گردشگری قرار گیرد.
نماینده کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی شیراز نیز کنترل سود سپرده گذاری در بانک ها را از عوامل مهم در ایجاد رغبت سرمایه گذاری در بخش گردشگری برشمرد و گفت: سودهای بانکی بالا، سرمایه گذاری را توجیه نمی کند.
اصغر ظریف کار همچنین مساله ارز را نیز از دیگر موضوعات مهم حوزه گردشگری بیان کرد و افزود: در مدت چهار سال گذشته در حدود کمتر از ۱۰ درصد به نرخ ارز تورم خورده است.
وی اظهار کرد: این موضوع سبب شده که بسیاری از گردشگران داخلی در ایران، سفر به خارج از کشور را ارزان تر از گردشگری در داخل ایران بدانند.
وی همچنین افزایش تعطیلات آخر هفته از یک به ۲ روز را در رونق گردشگری بسیار موثر دانست و گفت: ایران کمترین تعطیلات را در دنیا دارد در حالیکه تعطیلات مترادف بااقتصاد، کار و بهره وری است.
ظریف کار افزود: گردشگری اقتصادی تنها گردشگری خارجی نیست بلکه رونق بخشیدن به گردشگری داخلی نیز باید مدنظر و توجه جدی باشد.
در این نشست، ثبت حقوقی کنسرسیوم گردشگری، تشکیل کمیته های بهبود خدمات، توسعه سرمایه گذاری و آموزش و تحقیقات، تلاش برای ایجاد سازمان مدیریت مقصد گردشگری، طراحی و ایجاد برند کمیسیون شرکت های گردشگری و ساماندهی و کنترل خدمات گردشگری به تصویب رسید.
مثلث طلایی گردشگری ایران متشکل از شهرهای اصفهان، یزد و شیراز است و آن به این دلیل است که در مصوبات کشوری از استان‌های یزد، فارس و اصفهان به عنوان قلب ایران و مرکز گردشگری کشور نام برده می‌شود و در قالب آن نشست هایی بمنظور تبادل تجربیات، مشترکات، سرمایه ها و ایجاد هم افزایی و همکاری بین سه شهر و استان تشکیل می شود.
همچنین مثلث گردشگری ایران در واقع محوریا مسیر گردشگری سه شهرشیراز، یزد و اصفهان است که گردشگران ورودی به ایران در قالب یک تور خاص از جاذبه های تاریخی، مذهبی، تفریحی، طبیعی و گردشگری این سه شهر دیدن می کنند.
اولین و دومین نشست سال گذشته در استان های شیراز و یزد برگزار شد.
استان اصفهان با بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی که یکهزار و ۸۵۰ مورد آن به ثبت ملی و چهار اثر آن به نام های میدان نقش جهان، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع به ثبت جهانی رسیده، کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.

منبع: ایرنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..