آماری نگران کننده:

افزایش دوباره آمار طلاق در یزد

طبق آمارهای موجود دوباره آمار ازدواج در یزد کاهش و آمار طلاق افزایش یافته است.

به گزارش یزدی نیوزمعاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی ثبت احوال استان یزد گفت: آمار ازدواج در یزد کاهش و آمار طلاق افزایش یافت. فاطمه فاتحی در همایش مشترک سیاست‌های کلی جمعیت با بیان اینکه عوامل مختلفی در بحث جمعیت تاثیرگذارند، اظهار داشت: ازدواج، باروری، طلاق، فوت از جمله عوامل موثر در بحث نرخ جمعیت به حساب می‌آیند.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته تعداد ولادت‌های ثبت شده در استان یزد ۲۵ هزار و ۷۴۱ مورد بوده که نسبت به سال قبل از آن که ۲۵ هزار و ۴۷۹ مورد ثبت شده، یک درصد کاهش داشته است.

معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی ثبت احوال استان یزد در ارتباط با وضعیت ثبت فوت در یزد هم گفت: تعداد وفات ثبت شده در یزد هم در سال گذشته چهار هزار و ۵۹۶ مورد و در سال ۹۴ معادل چهار هزار و ۵۹۶ مورد بوده است.

فاتحی از کاهش سه و چهار دهم درصدی ازدواج در یزد خبر داد و افزود: سال گذشته در حالی هشت هزار و ۵۵۵ مورد ازدواج در یزد ثبت شده که سال قبل آن، این آمار هشت هزار و ۸۵۸ مورد بوده است.

وی ادامه داد: بیشترین آمار ازدواج در استان یزد به ترتیب مربوط به شهرستان‌های یزد، میبد و اردکان و کمترین ازدواج هم به ترتیب مربوط به شهرستان‌های بهاباد و اشکذر بوده که بهاباد نسبت به سال ۹۴ معادل ۱۵ درصد رشد و اشکذر نسبت به این سال ۱۴ درصد کاهش داشته است.

معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی ثبت احوال استان یزد ادامه داد: متاسفانه طلاق در استان یزد افزایش ۱۰ و نیم درصدی داشته به گونه‌ای که در کل استان در سال ۹۴ تعداد یک هزار و ۴۸۲ مورد طلاق ثبت شده ولی سال گذشته این میزان به یک هزار و ۶۳۸ طلاق رسیده است.

 

بخش نظردهی بسته شده است..