درجلسه شورای برنامه ریزی استان یزد مطرح شد:

رشد ۷۸ درصدی سرمایه‌گذاری‌های استان یزد/هجوم ریزگردها به استان یزد/وضعیت نیروی انسانی دستگاه‌های اجرایی استان

استاندار یزد با اشاره به سرمایه‌گذاری بالغ بر 110 هزار میلیارد ریالی در استان طی سال‌های 92 تا 95، از رشد 78 درصدی این مهم در مقایسه با مدت مشابه قبل از آن خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز

 

«سید محمد میرمحمدی» در سومین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان یزد ضمن قدردانی از حضور باشکوه مردم استان یزد در پای صندوق‌های رای و مشارکت ۹۳ درصدی آنان در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، این حضور را نشان از آگاهی، اندیشه‌ورزی و خردمحوری تلقی و تاکید کرد: مدیران استان می‌بایست با خدمت بیشتر، قدردان مشارکت مردم باشند.

وی در ادامه با اشاره به سرمایه‏‎‏گذاری‌های صورت گرفته در استان طی سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۵، میزان آن را بالغ بر ۱۱۰ هزار میلیارد ریال عنوان کرد که نسبت به دوره ۱۳۸۸-۱۳۹۱ و سرمایه گذاری ۶۲ هزار میلیارد ریالی، افزایش ۷۸ درصدی دارد .

استاندار همچنین افزود: میزان اشتغال ایجاد شده طی سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۵ بالغ بر ۸۲ هزار نفر بوده درحالی که این میزان در سال‌های ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۱، ۹۰ هزار نفر بوده است .

وی عنوان کرد: آثار فیزیکی سرمایه‌گذاری‌ها در دولت تدبیر و امید کاملاً مشهود است و در نقطه ‌نقطه استان شاهد آثار فیزیکی این مهم هستیم که کجا خرج شده و چه حاصل‌شده است .

میرمحمدی اعلام کرد: بررسی‌هایی برای مشخص شدن آمار فیزیکی سرمایه‌گذاری‌ها درگذشته، حال و آینده انجام خواهیم داد تا بتوانیم با برقراری زمینه‌های بهتر برای سرمایه‌گذاری اقدامات بهتر و بیشتری در این زمینه داشته باشیم

وی گفت: زمینه سرمایه‌گذاری در استان با مشخص شدن پهنه کاربری‌ها، مشوق‌های قانونی، ایجاد مرکز خدمات سرمایه‌گذاری و شناسایی فرصت‌ها و تعیین حمایت‌های قانونی فراهم ‌شده است .

وی تأکید کرد: با راه‌اندازی مرکز خدمات سرمایه‌گذاری، سرمایه‌گذار با پیچ ‌و خم اداری کمتری مواجه است و با این نتیجه در انتخابات امیدواری و اعتماد و امکان برای سرمایه‌گذاری بیشتر شده است، همچنین در فعالیت‌های مختلف گردشگری هم می‌توانیم شاهد توسعه اشتغال، سرمایه‌گذاری گردشگری و توسعه این صنعت پاک باشیم .

استاندار همچنین در بخش دیگری از سخنان خود بر حساسیت بیشتر مسئولین در ارائه آمار دستگاه‌های زیرمجموعه خود تاکید کرد.

بر اساس گزارش ارائه شده، بیشترین میزان سرمایه‌گذاری استان به ترتیب در بخش صنعت، معدن و تجارت با حدود ۵۰ هزار میلیارد ریال صورت گرفته و بخش‌های برق با ۲۳ هزار میلیارد ریال، جهادکشاورزی با هشت هزار میلیارد ریال، گاز با چهار هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال و راه‌آهن با چهار هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال و میراث فرهنگی با دو هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در رده‌های دوم تا ششم قرار دارند .

وضعیت نیروی انسانی دستگاه‌های اجرایی استان

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد در ادامه جلسه به ارائه گزارشی پیرامون وضعیت نیروی انسانی ۲۹ دستگاه اجرایی استان پرداخت .

«سیدمجتبی حسینی‌پور» در این گزارش، تعداد پرسنل این دستگاه‌ها را بالغ بر هشت هزار نفر عنوان کرد و گفت: نیمی از پرسنل کمتر از ۴۰ سال سن دارند. حدود ۹۳ درصد از پرسنل متاهل هستند و ۸۴ درصد از آنان را مردان تشکیل می‌دهند .

این مقام مسئول اضافه کرد: ۵۳ درصد از پرسنل رسمی و پیمانی هستند و مابقی به صورت قراردادی، شرکتی، کارگری و غیره مشغول بکار هستند .

حسینی‌پور افزود: براساس بررسی‌های به عمل آمده، ۳۵ درصد پرسنل دیپلم و زیر دیپلم، ۳۷ درصد لیسانس، ۱۱ درصد فوق‌لیسانس و شش درصد دارای مدرک دکتری هستند .

وی در پایان گفت: این ۲۹ دستگاه اجرایی مجموعاً دارای بالغ بر هفت هزار پست سازمانی هستند که ۴۴ درصد آن بلاتصدی است و لازم است اقدامات لازم به منظور ساماندهی نیروی انسانی آنان و تکمیل پست‌های سازمانی صورت پذیرد .

معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به راه‌اندازی سامانه ساختار هم اشاره کرد و گفت: بر همین اساس دستگاه‌های اجرایی موظف هستند تا اطلاعات پرسنل خود را در آن وارد کنند تا سازمان اداری و استخدامی بتواند به صورت مطلوب بتواند در مسیر ساماندهی نیروی انسانی دستگاه های اجرایی گام بردارد.

رتبه نخست یزد در مشارکت انتخابات ریاست جمهوری

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با اشاره به مشارکت ۹۳.۴ درصدی یزدی‌ها در انتخابات ریاست جمهوری، استان یزد را از این لحاظ در رتبه اول کشور خواند.

«محمدعلی طالبی» با قدردانی از همکاری دستگاه‌های اجرایی و دست‌اندرکاران انتخابات در امر برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراها، تصریح کرد: نتیجه همکاری، همدلی، تعامل و مدیریت مطلوب بر انتخابات، مشارکت بی‌نظیر مردم استان را در انتخابات رقم زد و این میزان به ۹۳.۴ درصد رسید به نحوی که استان یزد در این رابطه رتبه نخست را در کشور به دست آورده است .

هجوم ریزگردها به استان یزد

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان با اشاره به هجوم ریزگردها بر فراز استان یزد گفت: به خاطر کویری بودن منطقه و بادهای غالب، استان تحت تاثیر این پدیده قرار دارد .

«سیدحسین سادات موسوی» افزود: شامگاه یکشنبه غلظت ریزگردها به ۲۰ برابر حد مجاز رسید و صبح دوشنبه این شاخص به ۱۰ برابر مجاز رسید.

افزایش ۹ درصدی مصرف برق در استان

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای یزد هم در این جلسه به ارائه آماری درخصوص میزان مصرف انرژی الکتریکی در استان طی سال‌های ۹۴ و ۹۵ پرداخت .

«محمد حسن صباغ‌زادگان» در این ارتباط گفت: مصرف برق مشترکین صنعتی بالای هفت مگاوات ساعت در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴، رشد ۱۴ درصدی را تجربه کردند .

وی افزود: کل مصرف انرژی الکتریکی استان از ۶.۸ میلیارد کیلووات ساعت در سال ۹۴ به ۷.۴ میلیارد کیلووات ساعت در سال ۹۵ افزایش و به رشد ۹ درصدی رسیده‌ایم، درحالی که رشد مصرف در کشور شش درصد بوده است .

پیشنهادات کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی

شورای برنامه ریزی و توسعه استان در بخش دیگری از جلسه، پیشنهادات کارگروه زیربنایی و شهرسازی را مورد بررسی قرار دارد و در آن با واگذاری زمین برای ایجاد سه نیروگاه خورشیدی در شهرستان‌های خاتم و ابرکوه و همچنین یک واحد CHP در شهرستان مهریز موافقت بعمل آورد .

اعضای شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در پایان، در خصوص موارد اختلافی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در مورد ساختمان‌های مازاد تصمیم‌گیری کردند.

منبع: ایسنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..