رییس ستاد انتخابات استان یزد:

نتایج آراء نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در استان یزد به تفکیک شهرستان ها

رئیس ستاد انتخابات استان یزد با اعلام نتایج آراء نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در استان یزد به تفکیک شهرستان ها گفت: بیشترین رأی روحانی در شهرستان یزد و بیشترین رأی رئیسی مربوط به شهرستان بافق است.

به گزارش یزدی نیوزمحمدعلی طالبی  میزان مشارکت مردم استان یزد در انتخابات را ۹۳.۴ درصد اعلام کرد و اظهار کرد: بیشترین آرا روحانی متعلق به شهرستان یزد بوده که در این شهرستان از ۳۲۵ هزار و ۹۶۴ رای ماخوذه ۷۰.۱۷ درصد آن برای دکتر روحانی به صندوق انداخته شده، سهم رئیسی از آراء شهرستان یزد ۲۶ درصد، میرسلیم ۱.۰۲درصد و هاشمی طبا نیز ۵ صدم درصد بوده است.
وی ادامه داد: از ۲۹ هزار و ۸۶۰ رای شهرستان ابرکوه، رئیسی ۴۸.۸۹درصد، روحانی ۴۷.۴۹درصد ، میرسلیم ۶۸ صدم درصد و هاشمی طبا ۳۳ صدم درصد رأی کسب کردند.
طالبی افزود: در شهرستان اردکان از مجموع ۵۱ هزار و ۴۹۲ رأی مأخوذه ، ۶۴.۷۳ درصد روحانی و سپس رئیسی با ۳۱درصد، میرسلیم با ۱.۰۴درصد و هاشمی طبا با ۵۶ صدم درصد قرار گرفتند.
معاون سیاسی و انتخابات استان یزد اضافه کرد: در اشکذر از مجموع ۱۹ هزار و ۴۳ رأی، به ترتیب روحانی ۶۸.۱۳ درصد، رئیسی ۲۸.۰۱ درصد، میرسلیم ۱.۱۰ درصد و هاشمی طبا ۳۹ صدم درصد آرا را داشته اند.
طالبی درباره وضعیت آرا در شهرستان بافق گفت: در این شهرستان از ۲۶ هزار و ۲۳۵ رآی ماخوذه رئیسی با ۶۲ درصد در جایگاه نخست، روحانی با ۳۳.۷۹ درصد ، میرسلیم با ۱.۳۳ درصد و هاشمی طبا با ۳۳ دهم درصد در رتبه های بعدی قرار دارند.
رئیس ستاد انتخابات استان یزد افزود: در شهرستان بهاباد از ۱۳ هزار و ۵۸۰رای، رئیسی با ۶۰.۸۰ درصد اول و سپس روحانی با ۳۵.۴۴درصد، میرسلیم با ۹۰ صدم درصد و هاشمی طبا با ۲۸ صدم درصد در رده های بعدی قرار گرفته اند.
وی با بیان اینکه در شهرستان تفت ۴۹ هزار و ۱۴۲رأی ماخوذه در صندوق ها اعلام شده، گفت: در این شهرستان روحانی ۶۷.۳۵ درصد، رئیسی ۳۰ درصد، میرسلیم ۷۲صدم درصد و هاشمی طبا ۳۵صدم درصد رأی داشته اند.
این مسئول میزان رأی ماخوذه شهرستان خاتم را ۲۱هزار و ۷۶۶رأی اعلام کرد و افزود: در این شهرستان روحانی با ۵۱.۵۲درصد بیشترین آرا، رئیسی با ۴۴.۸۲ درصد و سپس میرسلیم و هاشمی طبا زیر یک درصد قرار دارند.
معاون استاندار یزد درباره میزان رای شهرستان مهریز اظهار کرد: تعداد آراء مأخوذه این شهرستان ۴۱ هزار و ۹۶۴ رأی بوده که روحانی ۶۸.۸۹ درصد، رئیسی ۲۸ درصد، میرسلیم ۷۳صدم درصد و هاشمی طبا نیز ۳۶ صدم درصد رای داشته اند.
به گفته طالبی از ۵۴هزار و ۱۲۷ رأی ماخوذه در شهرستان میبد، ۴۹.۶۷ درصد در سبد روحانی، ۴۵.۳۹ درصد در سبد رئیسی، ۱.۰۴درصد در سبد میرسلیم و ۵۵ صدم درصد در سبد هاشمی طبا قرار داشته است.
انتخابات تمام‌مکانیزه در ۱۴۶ شعبه در سراسر کشور برگزار شد که در استان یزد در شهرهای میبد و اردکان به صورت تمام مکانیزه و با استقرار ۳۰۰ صندوق برگزار شد.

منبع: ایرنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..