پیش‌بینی خرید ۲۰ هزار تن گندم از کشاورزان در یزد

به گزارش یزدی نیوزرئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد از پیش بینی خرید بیش از ۲۰ هزار تن گندم  در امسال از کشاورزان استان یزد خبر داد.

سید‌جمال سجادی پور اظهار داشت: این میزان گندم توسط شرکت‌های تعاونی روستایی و بخش خصوصی از قرار هر کیلوگرم ۱۳ هزار ریال که نسبت به سال گذشته ۳۰۰ ریال افزایش داشته دارد خریداری شود.

وی با بیان اینکه برای سومین سال پیاپی بیش از ۱۵ هزار تن گندم استان یزد در ابرکوه خریداری می‌شود، افزود: شهرستان ابرکوه مقام نخست خرید گندم استان را طی سه سال گذشته داشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی یزد خاطرنشان کرد: در سطح ۱۱ هزار و ۲۰۰ هکتار از مزارع استان یزد به صورت نیمه مکانیزه به کشت گندم اختصاص یافته که پیش‌بینی می‌شود امسال ۴۵ هزار تن گندم از کشت‌زارهای این استان برداشت شود.

سجادی‌پور بابیان اینکه بیشتر ین سطح زیر کشت گندم در شهرستان‌های ابرکوه‌، خاتم و بهاباد است که متوسط عملکرد تولید گندم استان ۴ تن در هکتار است.

این مسئول ادامه داد: ۲ هزار و ۹۴۵ هکتار زمین‌های کشاورزی استان یزد نیز به کشت محصول جو اختصاص دارد که از این میزان سطح زیرکشت بیش از ۸ هزار تن جو برداشت می‌شود.

وی تصریح کرد: سطح زیرکاشت گندم و جو در این استان نسبت به سال‌های گذشته کاهش نشان می‌دهد که علت اصلی آن تغییر الگوی کشت و تداوم خشکسالی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد تصریح کرد: تا اواخر خردادماه بیش از ۹ هزار هکتار از کشت‌زارهای گندم آلوده به سن مادر که بیشتر در مناطق ابرکوه‌، خاتم و بهاباد است مبارزه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در سطح استان تعداد ۴۶ شبکه مراقبت متشکل از کارشناسان دولتی‌، خصوصی و ناظران گندم کار بررسی وضعیت مزارع و نظارت بر امر مبارزه را بر عهده دارند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد با بیان اینکه مبارزه با آفت سن گندم در بالا رفتن کیفیت نان بسیارتاثیر گذاراست، عنوان کرد: تمامی عملیات مبارزه با سن به صورت زمینی و با استفاده از انواع ادوات و ناوگان‌های سمپاش بوم‌دار، تراکتوری و پشتی انجام می‌شود.

منبع: تسنیم
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..