پنجشنبه، بازدید از موزه‌های یزد رایگان است

به گزارش یزدی نیوزمدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد اعلام کرد: به ‌مناسبت روز جهانی موزه و هفته میراث‌فرهنگی، بازدید از موزه‌های استان یزد و سراسر کشور روز پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت‌ماه، رایگان است .

 «فاطمه دانش یزدی» در این مورد گفت: مردم می‌توانند روز پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت ماه به طور رایگان از موزه‌ها و اماکن تاریخی تحت پوشش و اختیار این اداره کل بازدید کنند .

وی اظهار کرد: این اقدام با هدف ترغیب و تشویق مردم به بازدید از موزه‌ها اتخاذ شده و امیدواریم برنامه‌های هفته میراث فرهنگی انگیزه‌بخش هموطنان برای انس و آشنایی بیشتر با آثار ارزشمند تاریخی و صیانت از آن‌ باشد .

دانش‌یزدی روز جهانی موزه را فرصتی بسیار عالی برای ملاقات فعّالان حرفه‌ای در زمینه موزه‌ها با عموم مردم علاقه‌مند به این حوزه اعلام کرد و گفت: موزه، مکان گردآوری، نگهداری، مطالعه، بررسی و به نمایش گذاشتن نعمت‌های فرهنگی یا طبیعی به منظور آموزش، پژوهش و ارزش دادن به این مجموعه‌ها و لذت بردن از آنهاست .

گفتنی است، کمیته بین‌المللی موزه‌ها(ایکوم) در سال ۱۹۷۷ روز ۱۸ ماه می میلادی برابر با ۲۸ اردیبهشت ماه را روز جهانی موزه‌ها نامگذاری کرد.
 

منبع: ایسنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..