خبرهای کوتاه استان یزد

no-thumbs

مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه گفت: برای اجرای طرحهای اقتصاد مقاومتی باتوجه به شرایط بحران آبی ، زیرساخت های لازم برای توسعه کاشت محصولات گلخانه ای دراین شهرستان فراهم است.

به گزارش یزدی نیوزمهدی غیب الهی  اظهارکرد: برای تحقق اقتصاد مقاومتی ، تولید واشتغال وصرفه جویی درمصرف آب بیش از یکهزار تن محصولات خیار سبز گلخانه ای در این شهرستان تولید شده است .
وی بابیان اینکه خیارسبز ، فلفل ، گوجه و سبزی از محصولات گلخانه ای هستند افزود: این میزان محصول بخاطر افزایش سطح زیر کشت۱۰درصد افزایش دارد.
غیب الهی بابیان اینکه محصولات برداشت شده ، علاوه بر مصرف شهرستان به شهرهای هم جوار صادر شده است افزود: سطح زیرکشت محصولات گلخانه ای دراین شهرستان پنج هکتار است که بطور متوسط درهرهکتار در چند دوره ۲۰۰ تن محصول برداشت می شود.
مدیرجهاد کشاورزی ابرکوه تصریح کرد: محصولات گل خانه ای علاوه بر ایجاد ۱۵۰نفر اشتغال مستقیم وغیر مستقیم و ارزش افزوده ، نقش تاثیر گذاری در صرفه جوئی مصرف آب دارد.
این مسئول یادآورشد: اعمال مدیریت صحیح درگلخانه ها ، نظارت کامل بر عملیات کاشت ، داشت و برداشت و تغذیه مناسب و کم آبخواه بودن محصولات مهمترین عامل افزایش تولید محصولات گل خانه ای است.
۱۷هزار هکتار از زمین های شهرستان ابرکوه به کشت محصولات کشاورزی اختصاص دارد.
۷۵۴۰/ خبرنگار: کارگر ابرقوئی
***
بخشدار مرکزی ابرکوه گفت: بیش از ۷۰۰ تن قیر رایگان با ارزش ریالی ۶ میلیارد ریال برای آسفالت معابر شهری وروستایی در این شهرستان منظور شده است.
محمد جواد آقایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بابیان اینکه این میزان قیر باهمکاری بنیادمسکن وراه وشهرسازی جذب شده اظهار کرد: از این میزان ۴۵۰ تن توسط شهرداری ابرکوه واتحادیه تعاونی مسکن صرف آسفالت بیش از ۸۰هزار متر مربع معابر مسکن مهر شده است .
وی افزود: حواله۲۵۰ تن نیز به شهرداری ابرکوه تحویل شده است که برای تکمیل آسفالت معابر مسکن مهر ومعابر کوچه های این شهرستان استفاده می شود.
بخشدار مرکزی ابرکوه همچنین اظهارکرد: فعالیت هایی خوبی در مناطق روستایی در طرح توسعه و آسفالت معابر روستایی انجام شده است .
آقایی افزود: درمدت کمترسه سال گذشته بیش از۲۰هزار مترمربع برای شبکه معابر داخل محدوده روستاهایی که زیرسازی آن انجام شده ، آسفالت شده است.
وی با بیان اینکه بیش از ۳۰ طرح عمرانی در روستاهای بخش مرکزی این شهرستان شامل ایجاد کانال، بهسازی و آسفالت معابر، دفع آب های سطحی ، محوطه سازی بوستان و فضای سبز روستاها اجراشده است ادامه داد: این طرحها با اعتباری بیش از ۲۰ میلیاد ریال انجام شده است.
وی با اشاره به اجرای طرح هادی درروستاهای بخش مرکزی ابرکوه گفت: هم اکنون اجرای طرح هادی درپنج روستای این شهرستان با اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال از محل منابع ملی، استانی و نفت و گاز در دست اجراست.
بخش مرکزی ابرکوه دارای ۱۹روستا با جمعیتی بیش از ۱۰ هزارنفر است که شغل اکثر اهالی کشاورزی و دامداری می باشد.
۷۵۴۰/ خبرنگار: کارگر ابرقوئی
***
فرماندار مهریز گفت: یک هزار و ۵۰۰ نفر عوامل مختلف در امر برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری در این شهرستان همکاری دارند.
به گزارش خبرنگار ایرنا ، سید محمد رستگاری دوشنبه شب در همایش آموزشی عوامل اجرایی انتخابات مهریز افزود: نیروهای اجرایی ، نظارتی ، بازرسی ، پشتیبانی و ستادی ، انتخابات ۲۹ اردیبهشت ماه را در این شهرستان برگزار می کنند.
وی ادامه داد: طبق مقررات و روز شمار انتخابات ، تمام عوامل اجرایی ، نظارتی و بازرسی در مهریز با حضور در دوره های مختلف در روزهای گذشته ، آموزش های لازم را در امر بهتر انجام وظایف محوله فرا گرفته اند.
فرماندار مهریز خاطر نشان کرد: ۶۷ شعبه ثابت و سیار شهری و روستایی برای جمع آوری آرای مردم شهرستان پیش بینی شده که امیدواریم شاهد مشارکت گسترده مردم در انتخابات باشیم .
رستگاری گفت: اجرای دقیق مقررات توسط تمام عوامل اجرایی ، نظارتی و بازرسی در طول برگزاری انتخابات خود موجب مشارکت بیشتر مردم است که قطعا با دقت و درایت محقق می شود.
فرماندار شهرستان مهریز گفت: همه عوامل انتخابات باید تنها در راستای وظایف و مقرراتی که قانونگذار بر عهده آنها گذاشته با کمال نظم و دقت به انجام رسالت خطیر خود مشغول باشند.
رستگاری گفت: برگزاری انتخابات سالم ، پرشور و دقیق موجب اقتدار و عزت ایران اسلامی و خنثی کننده توطئه های دشمنان است که باید همه برای رعایت دقیق قانون فعالیت کنند.
در این جلسه مسائل آموزشی و ظایف عوامل شعب ثبت نام و اخذ رای ارائه شد.
از جمعیت ۵۰ هزار نفری مهریز ۳۵ هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند.
۷۵۳۶/ خبرنگار:کاظم سبحان زاده**انتشار
irnayazdd@
***
سرپرست اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ابرکوه از رشد ۲۰درصدی مسافر وگردشگران داخلی وخارجی به شهرستان ابرکوه در دولت روحانی خبرداد وگفت : درزمان دولت یازدهم نگاه ویژه ای به حوزه گردشگری شد.
عباس قدیریان درگفت وگو باخبرنگار ایرنا اظهارکرد: در زمان فعالیت دولت روحانی بیش از یک میلیون مسافر وگردشگر داخلی وخارجی برای بازدید از اماکن تاریخی به شهرستان ابرکوه سفرکردند واین میزان نسبت به قبل از دولت یازدهم ۲۰درصد رشد داشته است .
وی بابیان اینکه شهرستان ابرکوه یکی از ۱۴شهر نمونه گردشگری کشور است و به عنوان یکی از شهرهای مهم استان یزد از ویژگی های قابل توجهی برای گردشگری برخوردار است ادامه داد: طی سه و چهار ساله گذشته روند مسافران وگردشگران سیر صعودی به شهرستان ابرکوه داشته اند.
سرپرست اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ابرکوه بابیان اینکه بیشترین بازدید مسافران خارجی از سرو ۴۵۰۰ساله ، خانه آقازاده ، مسجد جامع ، بافت تاریخی و گنبد عالی بوده است خاطرنشان کرد: دراین مدت بیش از سه هزارگردشگر خارجی در قالب تور و آژانس های مسافرتی به ابرکوه سفر کرده است .
این مسئول افزود: بر غم مشکلات اقتصادی بیش از ۷۰ بنای تاریخی در قالب پروژه های مشارکتی،پیمانی و امانی با ۲۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال بودجه مرمت شده است.
وی بااشاره به توجه ویژه ای که به صنعت ، توسعه و زیرساخت های گردشگری که در ۴ سال گذشته دراین شهرستان شده است افزود: مجوز تعداد ۱۵ مورد درخواست بوم گردی و خانه مسافر با گنجایش ۵۰ تخت صادر شده است.
سرپرست میراث فرهنگی ابرکوه خاطرنشان کرد: صنعت گردشگری امروزه به عنوان یکی از مهمترین فعالیت های اقتصادی از جایگاه و اهمیت ویژه ای برخوردار است و یکی از منابع عمده درآمدزایی و اشتغال به شمار می رود.
این مسوول ، ثبت بافت تاریخی ابرکوه توسط سازمان میراث فرهنگی کشور در تاریخ ۱/۴/۹۵ به شماره ۳۱۵۲۶ در فهرست آثار ملی کشور بعنوان بافت شاخص تاریخی وهمچنین ثبت چهار اثر ناملموس بی نظیر شامل موسیقی مراسم محرم ، زنجیر زنی ، جوش دور و شده برداری و تحویل مجموعه پردیسان به بخش خصوصی ، راه اندازی پایگاه پژوهشی میراث فرهنگی عمده فعالیتهای ۴ سال گذشته بیان کرد.
منزلگاه امام رضا(ع) ، بیوت قدیمی ، قلعه های تاریخی ، مسجد جامع ، خانه آقازاده ، کوه گنبد عالی و درخت سرو ۴هزارو ۵۰۰ساله ابرکوه از مهم ترین جاذبه های تاریخی وطبیعی دیدنی ابرکوه می باشند.
شهرستان ابرکوه یکی از۱۴ شهر نمونه گردشگری کشور است ودارای ۴۰۰اثر تاریخی وطبیعی است که ۱۲۸ اثر تاریخی و طبیعی آن در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

منبع: ایرنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..