بار تبلیغات بر دوش درختان:

میوه‌های ممنوعه آویزان درخت‌های یزد

تبلیغات انتخاباتی شوراهای اسلامی شهر یزد این دوره به علت کثرت کاندیداها، رنگ و لعاب خاصی به شهر بخشیده و سنگینی بار تبلیغات بر دوش درختانی است که این بار باید میوه‌های ممنوعه را تحمل کنند.

به گزارش یزدی نیوزفضاهای تبلیغاتی مجاز در گوشه و کنار شهر از سوی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهر ایجاد شده اما کثرت کاندیداها، باعث شده هر چه فضای مجاز برای تبلیغات ایجاد شود، باز هم پاسخگو نباشد.

در این دوره ۳ هزار و ۸۰۰ نفر برای شرکت در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان ثبت نام کردند که ۱۹ نفر آنها رد صلاحیت شدند و ۲۲۱ نفر از کاندیداها شامل ۱۱۶ کاندیدا در حوزه روستایی و ۱۰۵ نفر در حوزه‌های شهری نیز انصراف دادند.

بیش از ۳۰۰ کاندیدا در شهر یزد برای تصاحب ۱۱ کرسی شورای شهر رقابت می‌کنند به طوری که برای هر صندلی ۳۳ نفر کاندیدا وجود دارد.

با این حساب، نه تنها فضاهای مجاز انتخاباتی داد تبلیغات کاندیداها را نداده است بلکه سایر فضاهای شهری از شاخه‌های درختان شهر، ایستگاه‌های اتوبوس، تابلوهای راهنمایی و رانندگی، پایه‌های چراغ‌های روشنایی و به ویژه پل‌های عابر پیاده، مملو از تبلیغات کاغذی و بنری کاندیداها است.

سئوال اینجاست؛ اگر ابعاد خارج از عرف بنرها و مکان‌های نصب بنرها برای خود قانون و ضوابطی دارد، چطور نامزدهای انتخاباتی از قانون عدول می‌کنند و برای تصاحب صندلی قدرت و نمایندگی شورا، به هر کار غیرقانونی دست می‌زنند و این افراد چطور می‌توانند نماینده مردم برای احقاق حقوقشان باشند.

مسئولان نظارتی نیز در همه مصاحبه‌های خود اعلام می‌کنند مورد خاصی از تخلفات در حوزه تبلیغات گزارش نشده، پس این همه تخلف تبلیغاتی چگونه از نگاه تیزبین ناظران مخفی مانده است.

منبع: مهر

بخش نظردهی بسته شده است..