۸۸ هزار نفر در یزد زیر چتر بیمه سلامت قرار گرفتند

no-thumbs

مدیرکل بیمه سلامت استان یزد گفت: برای نخستین بار در دولت یازدهم 88 هزار نفر از جمعیت این استان که فاقد هرگونه پوشش بیمه ای بودند از چتر حمایتی بیمه سلامت بهره مند شدند.

به گزارش یزدی نیوزمحمد دریجانی افزود: این تعداد از هیچ گونه بیمه ای برخوردار نبودند که با حمایت دولت تدبیر و امید زیر پوشش طرح رایگان بیمه سلامت همگانی قرار گرفتند.
وی با بیان اینکه تاکنون مجموعا افزون بر ۱۰۷ میلیارد تومان برای این تعداد افراد هزینه شده است اظهار کرد: هنوز دو درصد جمعیت این خطه فاقد هر گونه بیمه ای هستند.
مدیرکل بیمه سلامت استان یزد از شهروندان خواست اگر از هیچ گونه بیمه درمانی برخوردار نیستند نسبت به ثبت نام در این طرح اقدام کنند.
وی ادامه داد: دولت یازدهم با اجرایی کردن طرح تحول نظام سلامت توانست با زیر پوشش قرار دادن جمعیت زیادی از هموطنان، چشم انداز روشنی را در بخش سلامت در کشور ترسیم و در توزیع خدمات بیمه ای، عدالت برقرار کند.
مدیرکل بیمه سلامت یزد مجموع بیمه شدگان سلامت استان را ۳۴۷ هزار و ۳۶۴ نفر بیان و اظهار کرد: ۸۶ هزار و ۴۳۹ نفر از این تعداد کارمندان دولت ، ۱۴۷ هزار و ۸۴۴ نفر روستاییان و بقیه اقشار مختلف چون خانواده های معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران، آزادگان، طلاب و دانشجویان هستند.
طرح تحول نظام سلامت اردیبهشت سال ۹۳ به منظور کاهش پرداخت هزینه های درمانی از جیب مردم، حضور پزشکان متخصص در بیمارستان های مشمول، ارتقای کیفیت خدمات درمانی و ویزیت در بیمارستان های مشمول، حفاظت مالی از بیماران صعب العلاج، خاص و نیازمند، ارتقای کیفیت هتلینگ بیمارستان های مشمول طرح و حمایت از ماندگاری پزشکان در مناطق محروم به مرحله اجرا درآمد.
نام نویسی برای بیمه سلامت ایرانیان نیز همزمان در سراسر کشور از اول اردیبهشت سال ۱۳۹۳آغاز شد.
یکی از مهم ترین آثار مطلوب طرح نظام تحول سلامت به گفته وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تحت پوشش بیمه قرار گرفتن۱۱ میلیون نفر است.
می توان گفت که بیمه سلامت همگانی، نمود عملی فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر رفع نگرانی مردم به هنگام بیمار شدن از هزینه های بالای درمان است و امروز دولت تدبیر و امید به خود می بالد که همه اعم از موافق و مخالف به موفق بودن این طرح بزرگ ملی اذعان دارند.

منبع: ایرنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..