وصول ۱۰۰ درصدی درآمدهای استان یزد

به گزارش یزدی نیوزمدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد با ارائه گزارشی از وضعیت درآمدهای استان طی سال‌های ۹۲ تا ۹۵، گفت: وصولی درآمد های این استان در دولت تدبیر و امید ۱۰۰ درصد محقق شده است .

 « علی نمازی» در یازدهمین نشست مدیران دستگاههای تابعه وزارت اقتصاد در استان افزود: میزان درآمدهای وصولی استان طی سال‌های ۹۲ تا ۹۵ به ترتیب شش هزار و ۲۰۶، هفت هزار و ۴۶۶، ۹ هزار و ۳۵۷ و ۱۲ هزار و ۷۲۱ میلیارد ریال بوده است.

وی با اشاره به برگزاری مستمر نشست های ستاد درآمد استان یزد از حضور اثر بخش اداره کل امور اقتصادی و دارایی در کمیته‌های تخصیص اعتبارات در راستای سیاست توسعه ای خبر داد.

وی همچنین ارتقای انضباط مالی، سالم سازی و شفاف سازی حوزه مالی، پیاده نمودن نظام حسابداری بخش عمومی با رویکرد تعهدی، اجرای خزانه داری الکترونیک و سامانه بانک واره، حذف حساب‌های مازاد بانکی و چک در سیستم دولتی را از جمله فعالیت‌های صورت گرفته در راستای ساماندهی نظام مالی استان برشمرد.

دبیر ستاد درآمد استان یزد گفت: طرح مولد سازی دارایی های دولت در استان سال گذشته اجرا و سامانه «سادا» نیز راه اندازی شده و در بخش اجرای سیاست انتشار اوراق اسناد خزانه اسلامی توانستیم موفق عمل و ۱۰۰ درصد اعتباران این بخش را جذب کنیم.

وی بهبود فضای کسب و کار در قالب راه اندازی پنجره واحد سرمایه گذاری و خدمات شهری را از دیگر فعالیت های این اداره کل در راستای بهبود شرایط اقتصاد استان برشمرد و گفت: در زمینه سرمایه گذاری نیز اقدامات موثری انجام و ۱۸ میلیون دلار سرمایه گذاری جذب شده است.

نمازی اظهار کرد: اخذ مجوز سرمایه گذاری خارجی برای پروژه های متعدد در استان به ارزش ۶۰۸ میلیون دلار از جمله فعالیت های این بخش است.

وی پیگیری اهداف اقتصاد مقاومتی در استان از طریق مشارکت در کارگروه های ۹ گانه استان، تدوین و انتشار نمایار و نماگر اقتصادی استان، تدوین و انتشار کتب متعدد در زمینه های اقتصادی و راه اندازی مرکز خدمات سرمایه گذاری را از دیگر فعالیت های صورت گرفته در حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری بیان کرد.

در این نشست که مدیران و نمایندگان دستگاههای تابعه وزارت اقتصاد در استان حضور داشتند، در مورد شاخص‌های اقتصادی استان در دولت تدبیر و امید، وضعیت شاخص های عملکرد دستگاههای تابعه وزارت اقتصاد در استان، توجه ویژه به بنگاههای کوچک و بزرگ، وصول مطالبات دولت بانکی، رشد منابع بانکی، رشد درآمدهای مالیاتی، پیاده سازی سامانه جدید گمرکی، مسایل مرتبط با قاچاق کالا و مشکلات فراوری صادرات کالاهای قاچاق و مسایل بیمه ای بحث و تبادل نظر و تصمیماتی گرفته شد.

منبع: ایسنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..