شناسایی موقوفات یزد در اولویت قرار گیرد

به گزارش یزدی نیوزمدیر کل ثبت اسناد و املاک استان یزد گفت: شناسایی موقوفات در اولویت برنامه‌های ثبتی قرار گیرد تا روند تثبیت مالکیت و صدور سند تسهیل شود.

«علی کریمی» در نشست مشترک با مدیران اداره کل اوقاف استان با تبریک اعیاد شعبانیه به ویژه میلاد منجی عالم بشریت، گفت: این آمادگی در اداره ثبت وجود دارد که در صورت آماده بودن مستندات رقبه وقفی روند تثبیت مالکیت و صدور سند تسهیل شود .

وی افزود: در مرحله اول شناسایی موقوفات باید در اولویت کار ثبتی قرار گیرد تا پس از تثبیت اولیه در بانک اطلاعات کاداستر از تصرف این میراث گذشتگان جلوگیری کنیم .

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان ابراز امیدواری کرد با تسهیل روند رسیدگی و برگزاری جلسات مشترک متوالی بین مدیران دو نهاد تعداد سند مالکیت بیشتری نسبت به سال گذشته صادر شود .

این مقام مسئول در پایان ابراز امیدواری کرد بتوانیم با کمک هم کاری برای وقف انجام دهیم تا این میراث جاویدان برای آیندگان باقی بماند .

حجت الاسلام «حسین زارع زاده» مدیر کل اوقاف و امور خیریه یزد نیز در این نشست گفت: طرح شناسایی روستا به روستا جهت تثبیت مالکیت موقوفات در اولویت برنامه‌های کارشناسان ثبتی ادارات اجرایی اوقاف در سال جاری خواهد بود .

وی افزود: حجم بالای تعداد موقوفات و رقبات وقفی و همچنین درآمد پایین موقوفات استان و نداشتن نیروی انسانی کافی تلاش ادارات در حوزه ثبتی را با مشکل مواجه کرده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان افزود: علی‌رغم همه موانع در حوزه ثبتی تحرک خوبی در اوقاف استان اتفاق افتاده و بازدید‌های میدانی مدیران ثبتی اوقاف استان گویای این نشاط و تحرک است .

وی عنوان کرد: طرح شناسایی روستا به روستا جهت تثبیت مالکیت موقوفات در اولویت برنامه‌های کارشناسان ثبتی ادارات اجرایی در سال جاری خواهد بود .

زارع‌زاده تصریح کرد: تمام امکانات سخت افزاری مدرن ازجمله سیستم های نوین نقشه برداری gps) دو فرکانسه) تهیه شده و با این ابزار روند نقشه‌برداری و تثبیت مالکیت اراضی وقفی سرعت بیشتری خواهد گرفت .

منبع: ایسنا

بخش نظردهی بسته شده است..