با گروه خونی O مثبت P NULL

شناسایی پنجمین فرد دارای گروه خونی خیلی نادر در استان یزد

پنجمین فرد گروه خونی خیلی نادر با گروه خونی O مثبت P NULL در استان یزد شناسایی و لوح آموزشی و پلاک شناسایی وی از سوی مدیر کل انتقال خون استان اهدا شد.

به گزارش یزدی نیوزاین بانوی یزدی سال گذشته برای عمل جراحی به یکی از بیمارستان‌های یزد مراجعه کرد که پس از آزمایش‌های به عمل آمده  روی گروه خونی وی مشخص می‌شود که گروه خونی او با هیچ کدام از گروه‌های خونی سازگاری نداشته و برای شناسایی، نمونه گروه خونی وی به انتقال خون یزد ارسال شد که پس از آزمایش‌های انجام گرفته، مشخص شد که از گروه های خونی خیلی نادر است.

پس از ارسال نمونه برای آزمایشگاه تخصصی سازمان انتقال خون در تهران مشخص شد که گروه خونی این بانوی یزدی P NULL  O مثبت است که از هر ۱۰ هزار نفر یا بیشتر، یک نفر دارای این نوع گروه خونی  هست که تا بحال تعداد نفرات شناسایی شده با این گروه خونی در ایران انگشت‌شمار هستند.

 درسال‌های گذشته سه شهروند یزدی و یک شهروند هرمزگانی دارای گروه خونی نادر( O بمبئی) توسط این اداره کل شناسایی شدند و  این بانوی یزدی، پنجمین فرد شناسایی شده با گروه خونی خیلی نادر در استان است.

دکتر «نقی تقوایی» مدیر کل انتقال خون یزد در مراسم اهدای لوح آموزشی و پلاک شناسایی گروه خونی نادر به این بانوی یزدی، اطلاعاتی در رابطه با گروه خونی مذکور ارائه داد و از وی خواست با توجه به داشتن شرایط جسمی مناسب برای اهدای خون مراجعه کند تا در موقع ضرورت بتواند از آن استفاده کند.

به گفته‌ی وی، خون‌های اهدایی از سوی افراد گروه خونی نادر توسط پایگاه‌های انتقال خون به صورت مخصوص به تهران ارسال می‌شود و در بانک خون‌های نادر تا ۱۰ سال نگهداری می‌شود.

 در دسته‌بندی این نوع گروه‌های خونی، از هر یک در هزار تا پنج‌هزار  نفر به نام گروه خونی کمیاب و از هر پنج تا ۱۰ هزار نفر به نام گروه خونی نادر و از هر ۱۰ هزار نفر به بالا به نام گروه خونی خیلی نادر نامیده می‌شوند.

منبع: ایسنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..