۲میلیون برگ تاریخی در نوبت فهرست نویسی مرکز اسناد یزد

به گزارش یزدی نیوزمدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد، با اشاره به این که اسنادملی هدیه نسل‌های پیشین به نسل‌های آینده است،‌ گفت: دو میلیون و ۶۰۰هزار برگ تاریخی در نوبت فهرست نویسی مرکز اسناد ملی یزد است.

«داود پاک‌طینت»  به مناسبت روز اسناد ملی و میراث مکتوب اظهار کرد: اسناد ملی، میراث مکتوب از سرزمینی است که ما نگهداری می‌کنیم تا آیندگان بتوانند در مورد اتفاقاتی که در گذشته و امروز افتاده است قضاوت کنند .

وی با اشاره به اهمیت اسناد و میراث مکتوب و ضرورت توجه به این مقوله مهم افزود: این اسناد یکی از نمادهای هویت فرهنگ است و ما به عنوان نگهبانان مدارک باید این اطلاعات را به نسل‌های آینده منتقل کنیم .

پاک طینت در ادامه با بیان این که حفظ میراث مکتوب، مهمترین وظیفه کتابخانه ملی است گفت: اسناد برای مسئولان، پژوهشگران و ملت‌ها چراغ راهنما هستند و هر ملتی که گذشته خود را فراموش کند هیچ آینده‌ای نمی‌تواند برای خود متصور شود.

مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی یزد تصریح کرد: در حقیقت اسناد هدیه نسل‌های پیشین به نسل‌های بعدی هستند و میزان توجه و مراقبت از آنها بیانگر شاخص تمدن کشورها و فرهیختگی ملت‌ها است.

وی گفت: استان یزد با توجه به پیشینه فرهنگی و تاریخی مهمی که دارد، از نظر اسناد هم جایگاه بسیار خوبی در کشور دارد .

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که تا پایان سال ۹۵ بیش از چهار میلیون برگ سند داشتیم خاطرنشان کرد: تاکنون یک میلیون و ۴۰۰ هزار برگ فهرست نویسی شده و در اختیار پژوهشگران قرار گرفته است .

وی در ادامه با بیان این که دو میلیون و ۶۰۰هزار برگ نیز در نوبت فهرست نویسی است، افزود: اسناد به دست آمده در اولین مرحله برای ضد عفونی به تهران ارسال می‌شوند و پس از برگشت به استان طبق فرم‌های مشخصی فهرست نویسی می‌شوند .

پاک طینت در پایان سخنان خود، خاطرنشان کرد: اسناد فهرست نویسی شده با هدف استفاده از پژوهشگران در سامانه الکترونیکی رسا مرکز اسنادملی ثبت می‌شوند.

منبع: ایسنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..