اطلاعات ۳۶۰۰ واحد تولیدی و صنعتی یزد تکمیل شد

no-thumbs

استاندار یزد گفت: در قالب اقتصاد مقاومتی و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید ، وضعیت 3هزار و 600واحد تولیدی – صنعتی استان برای نخستین بار شناسایی و اطلاعات آنها تکمیل شده است.

به گزارش یزدی نیوزسید محمد میرمحمدی  در دومین ستاد راهبری و اقتصاد مقاومتی استان یزد که با حضور وزیر دادگستری و جانشین رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در استان برگزار شد ، اظهار کرد: استان یزد از دیرباز در مقابله با سختی‌ها و دشواری‌های اقلیمی شهرت داشته و به همین دلیل و ایجاد سیستم های قنات ، بادگیر و سردآب ها به دیار قنات و قنوت و قناعت معروف است.
وی با بیان اینکه مردم این استان با سختکوشی ، صداقت و اخلاص شناخته می‌شوند، افزود: بحث اقتصاد مقاومتی از دیرباز در این استان وجود داشته و با فضای پرجنب و جوش و روحیه جهادی ایجاد شده و نیز همکاری و همت بخش خصوصی و همکاری دستگاه‌های ذیربط دولتی قدم‌های قابل توجهی برای پیشرفت اقتصادی در یزد برداشته شد.
استاندار یزد اضافه کرد: گام های رو به صعودی در حوزه واحدهای تولیدی در استان برداشته شده است و در سال گذشته ۱۷ جلسه ستاد با ۵۲ دستور کار و ۶۶ مصوبه و نیز ۳۳ جلسه تخصصی کارگروه ها و ۱۰۵ جلسه در شهرستانها برگزار شده است.
میرمحمدی ادامه داد: در کارگروه های ۹گانه نیز تلاش های زیادی در خصوص بهره‌وری، برقراری انضباط مالی، ارتقای توان ملی و درون‌زایی، توسعه اقتصاد دانش‌بنیان، شفاف سازی و سالم‌سازی، عدالت‌بنیان کردن اقتصاد، توسعه دولت اجتماعی، مردمی کردن اقتصاد و گفتمان‌سازی و فرهنگ‌سازی اقتصاد مقاومتی در سطح استان انجام شد.
وی از پایش ۱۰۰درصدی واحدهای صنعتی و بروز شدن اطلاعات آنها برای نخستین بار خبر داد و گفت: در همین خصوص حمایت ویژه از صنایع غالب استان شامل کاشی ، نساجی و فرآورده های کنجدی را داشتیم و ۹۷ طرح و پروژه قابل واگذاری نیز در ستاد تعریف شد.
رئیس کارگروه اقتصاد مقاومتی استان یزد در ادامه به برگزاری ۱۱ هزار و ۵۵۲ نفر ساعت دوره‌های آموزشی در ارتباط با اقتصاد مقاومتی در یزد و ۴۰۲ دوره آموزشی برای فعالان اقتصادی اشاره کرد و گفت: در مجموع برای ۴۰۹ واحد صنعتی ۳۴۲ میلیارد تومان تسهیلات از طریق کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در کارگروه رفع موانع تولید مصوب شد.
میرمحمدی مجموع پرداخت های مستقیم و غیرمستقیم تسهیلات به واحدهای تولیدی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید را ۹۱۶ مورد اعلام کرد و افزود: از این لحاظ استان یزد در جایگاه پنجم کشور قرار گرفته است.
وی با یان اینکه مبارزه با قاچاق کالا به صورت جدی در استان یزد دنبال شده و می‌شود، گفت: یک هزار و ۱۲۱ فقره قاچاق در ۱۱ ماهه سال گذشته در استان یزد تشکیل شد که بیانگر رشد بیش از ۲ برابری نسبت به مدت مشابه سال قبل است.
استاندار یزد در ادامه به موفقیت های حوزه فناوری های آی تی و آی سی تی همچون رتبه دوم صادرات فناوری ، رتبه سوم در توسعه پارک علم و فناوری و آغاز بکار مرکز علم و فناوری یزد به عنوان نخستین مرکز و نیز رتبه چهارم در توسعه ارتباطات بین الملل اشاره کرد.
میرمحمدی با بیان اینکه یکی از راهکارهای توسعه اشتغال و افزایش رشد اقتصادی، جذب سرمایه گذاری خارجی است،‌ گفت: در راستای افزایش جذب سرمایه‌گذاری خارجی در یزد در سال جاری سه مورد سرمایه گذاری خارجی در استان داشته ایم که ۲ مورد آن در حوزه ساخت نیروگاه خورشیدی و یک مورد نیز در زمینه ساخت ظروف بلوری بوده است.
در ادامه این جلسه نصیری زاده رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد ، پهلوانیان رئیس صداو سیمای مرکز یزد و حسینعلی پورافضلی رئیس خانه معدن استان یزد گزارشی از وضعیت برنامه ریزی برای تهیه برش استانی بسته های رونق تولید و اشتغال ، کارگروه گفتمان سازی و وضعیت معادن استان ارائه کردند.
۳ هزار و ۷۰۰ پروانه صنعتی با سرمایه گذاری اسمی ۸۰ هزار میلیارد ریال و با حدود یکصد هزار نفر اشتغال صنعتی در استان وجود دارد.
این استان در حالی که ۱.۱ درصد جمعیت کشور را داراست ولی به لحاظ تولید صنعتی ۴.۴ درصد سهم تولید این بخش را در کشور دارد .
هم اکنون استان یزد رتبه اول کشور را به لحاظ تنوع معدنی با شناسایی بیش از ۳۰ نوع ماده معدنی و رتبه دوم ذخایر معدنی با یک میلیارد و ۶۷۷ میلیون تن ذخیره را دارد و تامین ۵۰ درصد خوراک فولاد کشور در این استان انجام می شود.

منبع: ایرنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..