بهره مندی ۳۹۷ هزار نفر از خدمات بستری در بیمارستان های یزد

no-thumbs

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: در قالب اجرای طرح تحول سلامت 397 هزار و628بیمار از خدمات بستری در بیمارستان های استان یزد برخودار و از حمایت مالی 600 میلیارد ریالی دولت بهره مند شدند.

به گزارش یزدی نیوزدکترعلی دهقان در بازدید از بیمارستان خاتم النبیا(ص) ابرکوه  اظهارکرد: در این مدت میزان پرداختی بیماران بستری دربیمارستانهای تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی از ۳۷ درصد مبلغ صورت حساب به ۵.۴ درصد رسیده است.
وی با تشریح خدمات درمانی ارائه شده به مردم استان یزد تاکید کرد: در طرح تحول سلامت بیش از سه میلیون نفر درکلینیگ های دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد ازسوی ۴۰۰ پزشک متخصص و فوق تخصص ویزیت شدند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد بابیان اینکه طرح تحول سلامت یکی از خدمات ارزنده دولت تدبیر و امید بود که باعث آرامش و تسکین درد بیماران شد، افزود: درمدت سه ساله طرح تحول سلامت ارجاع بیمار به خارج از بیمارستان ها برای خرید دارو ، تجهیزات پزشکی و سایر خدمات به صفر رسیده است.
دهقان با بیان اینکه ضریب اشغال تخت های بیمارستانی استان در قالب طرح تحول سلامت به ۷۸ درصد رسیده و رشد ۱۰ درصدی به همراه داشته خاطرنشان کرد: این آمار مبین افزایش تمایل بیماران به بستری در بیمارستان های دولتی است.
این مسئول اضافه کرد: درطرح تحول سلامت ۲۵ هزار و ۳۷۵ مورد زایمان طبیعی در بیمارستان های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد بصورت رایگان انجام شده است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد یادآور شد: با اجرای طرح تحول نظام سلامت عمل سزارین در استان کاهش چشمگیر داشته و از حدود ۳۰ درصد به ۲۰ درصد رسیده که این میزان نرمال جهانی است .
دهقان استان یادآورشد: طرح بهینه سازی بلوک زایمانی (تغییر ساختار زایشگاه ها از سیستم سنتی به ترکیبی) ال دی ار (LDR) در دستورکار قرار گرفته و برای هرمادر اتاق اختصاصی برای زایمان پیش بینی شده و برای این مهم ۲۳ اتاق دربیمارستانهای استان پیش بینی شده است.
وی ادامه داد: در طرح تحول نظام سلامت، در مجموع ۱۳۹ هزار و ۳۷۹ مترمربع فضای درمانی استان بازسازی و بهسازی شد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد تصریح کرد: هم اکنون بیمارستانهای تحت پوشش این دانشگاه دارای سه هزار تخت دارد که افزایش ۱۰درصدی یافته است.
دهقان افزود: هم اکنون استان یزد دارای ۲۰ باب بیمارستان است که ۱۲ بیمارستان دولتی در استان زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد است که از این تعداد ۹ بیمارستان دارای بخش زنان و زایمان است.
برنامه تحول نظام سلامت به عنوان مهمترین برنامه اجتماعی دولت تدبیر و امید از نیمه اردیبهشت ماه سال ۹۳ آغاز شد.
دراین بازدید رییس بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) ابرکوه نیز گفت: در طرح تحول سلامت، ۱۴ میلیارد ریال در بخش هتلینگ، فضای فیزیکی و تجهیز این بیمارستان و تامین دستگاه اکو، ماشین بیهوشی و رادیولوژی دیجیتال هزینه شده است .
دکتر محمدعلی شیخی بابیان اینکه ۳۰ هزار بیمار با تعرفه دولتی دراین بیمارستان ویزیت شدند، اظهارکرد: بیمارستان ابرکوه با مجوز وزارت بهداشت سال گذشته از ۳۲ تخت به ۹۶ تخت خوابی افزایش یافت و عملیات توسعه آن به هفت هزار و ۵۰۰متر مربع و با ۷۷ میلیارد ریال اعتبار دردست اجرا است که بخش بستری آن تا یک ماه آینده افتتاح می شود.
وی تصریح کرد: طرح ساخت کلینک تخصصی بیمارستان که سال گذشته آغاز شد به اتمام رسیده که تامین تجهیزات تخصصی آن سه میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
رییس بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) ابرکوه تصریح کرد: در این بیمارستان در زمینه تخصص بیهوشی، زنان و داخلی هر کدام ۲ پزشک، جراحی و قلب نیز هر کدام یک پزشک فعالیت دارند و متخصص چشم و گوش، حلق و بینی نیز هفته ای یک روز در بیمارستان حضور دارند.
در شهرستان ابرکوه یک باب بیمارستان ۳۲ تخت خوابی، یک باب آزمایشگاه مرکزی، سه پایگاه اورژانس فوریت های پزشکی ۱۱۵، ۲ مرکز خدمات جامع سلامت روستایی، ۳ مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی، ۱۵ خانه بهداشت و ۶ پایگاه سلامت، خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می کنند.

منبع: ایرنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..