یزد تنها استان تدوین کننده طرح ساماندهی اتباع

no-thumbs

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد با اشاره به دغدغه مسئولان استان یزد در زمینه ساماندهی اتباع خارجی گفت: یزد تنها استانی است که طرح ساماندهی اتباع خارجی را تدوین کرده است.

به گزارش یزدی نیوزمحمدعلی طالبی در دومین همایش سالانه دفاتر ادارات کل امور اتباع و مهاجرین خارجی سراسر کشور و کمیساریای سازمان ملل متحد در امور پناهندگان اظهار داشت: استان یزد در کنار مسائل و مشکلاتی که در حوزه اتباع و مهاجرین خارجی داشته با حساسیت و دقت‌نظر استاندار یزد توانسته به موفقیت‌های خوبی در حوزه ساماندهی اتباع خارجی دست پیدا کند.

وی بیان کرد: استاندار یزد از ابتدای فعالیت خود ساماندهی اتباع خارجی را به عنوان یکی از طرح‌ها و برنامه‌های اصلی در دستور کار خود قرار داد و بر همین اساس نیز تنها استانی هستیم که طرح ساماندهی اتباع و مهاجرین خارجی را تدوین کرده و از تصویب نهادهای مختلف گذرانده‌ایم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد عنوان کرد: استان یزد توانسته در حوزه‌های مختلف اشتغال، مسکن و … برنامه‌هایی را ویژه اتباع خارجی به اجرا بگذارد که البته در این مسیر از سوی نهادها و دستگاه‌های ملی نیاز به حمایت‌های بیشتری داریم.

طالبی اظهار امیدواری کرد: در سطح کشور با نگاه ملی و فراگیر، بحث ساماندهی اتباع و مهاجرین خارجی با هدف کاهش آسیب‌های اتباع و تقویت نقاط قوت حضور آنها در کشور پیگیری شود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: امیدوارم این همایش در راستای ارتقای فعالیت‌های استانداری‌ها و دفاتر امور اتباع و مهاجرین خارجی سراسر کشور مفید باشد و به ساماندهی بهتری در حوزه اتباع منجر شود.

منبع: فارس
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..