هشدار یک مسئول:

مصرف نمک در نانوایی‌های یزد بیش از حد مجاز است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید صدوقی(ره) یزد با اشاره به اینکه مصرف نمک در نانوایی‌های یزد بیش از حد مجاز است، گفت: در راستای کاهش مصرف نمک در پخت نان، کیفیت آرد نانوایی‌های یزد بهبود می‌یابد.

به گزارش یزدی نیوز محمدحسن لطفی در دیدار مسئولان علوم پزشکی یزد با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به برنامه‌های هفته سلامت یزد، اظهار داشت: یکی از مهمترین برنامه‌هایی که در این هفته برگزار شد، توجه به تغذیه مردم بود.

لطفی از مهمترین فاکتورهای خطرساز در بحث تغذیه جامعه را نمک دانست و گفت: متاسفانه مصرف نمک در نان در حد استاندارد نیست و باید نسبت به کاهش آن تا حد استاندارد اقدامات لازم انجام شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید صدوقی(ره) یزد عنوان کرد: در راستای تحقق این هدف، همایش و نشست‌هایی با حضور نانواهای یزد برگزار شد و اطلاعات لازم به آنها منتقل گردید.

لطفی ادامه داد: با توجه به ضرورت رسیدن به کیفیت مناسب نان در استان یزد، مقرر شد که نشست‌های آموزشی با نانواها تداوم پیدا کند و در مقابل صنف نانواها و سازمان صنعت، معدن و تجارت یزد هم در راستای بهبود کیفیت آرد اقدام کنند تا نمک کمتر مصرف شود.

وی به برنامه ریزی های دقیق صورت گرفته در زمینه افزایش سطح سلامت در استان یزد و کشور اشاره کرد و گفت: سند کنترل بیماری‌های غیرواگیر به ویژه در زمینه نمک، قند، چربی‌ها و افزودنی‌های غیرمجاز را باید در طول ۱۰ سال دنبال کنیم تا مشکلات سلامت مردم را کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه در راستای افزایش سطح سلامت جامعه، همایش‌ها و جلسات مختلفی با حضور کارشناسان تغذیه در مساجد و محله‌های مختلف برگزار شد، عنوان کرد: شبکه‌های بهداشت و درمان استان هم در هفته سلامت برنامه‌های بسیار خوبی برگزار کردند و با توجه به جمعیت تحت پوشش این برنامه‌ها، اقدام بسیار ارزنده‌ای به حساب می‌آید.

منبع: تسنیم
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..