مدیرکل مدیریت بحران اعلام کرد:

خسارت یک هزار و ۲۴۳ میلیارد تومانی به یزد

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد گفت: حوادث طبیعی و انسانی یک هزار و ۲۴۳ میلیارد تومان خسارت به یزد وارد کرد.

به گزارش یزدی نیوزهادی هادی‌نسب طی نشستی در نخستین نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان یزد، اظهار داشت: در راستای مقابله با مگس مدیترانه‌ای در استان یزد یک میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه موضوع مگس مدیترانه‌ای باید همانند بحث آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان یزد مدیریت شود، گفت: عمده محصولات کشاورزان توسط مگس مدیترانه‌ای مورد هدف قرار گرفته بود و خسارت و ضربه های زیادی به کشاورزان وارد آمد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد با اشاره به اینکه سالهای گذشته سرمازدگی خسارت زیادی به استان به ویژه در بخش کشاورزی وارد می آورد، افزود: بالغ بر ۹۴ هزار پیامک به کشاورزان ارسال شد و زمان سرمازدگی به آنها اعلام شد تا بتوانند تمهیدات لازم برای مقابله با سرمازدگی صورت گیرد.

هادی‌نسب عنوان کرد: برآوردها و ارزیابی‌ها به ویژه از منطقه ابرکوه نشان می‌دهد که با وجود جبهه سردی که در استان وجود داشت، خسارت قابل توجهی به محصولات کشاورزان وارد نیامد.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۵۵ نشست در ارتباط با حوادث طبیعی و پنج جلسه هم در ارتباط با حوادث انسان ساخت برگزار شد، گفت: خسارات وارده در سال ۹۵ ناشی از حوادث مختلف یک هزار و ۲۴۳ میلیارد تومان بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد با اشاره به اینکه بسیاری از خسارت‌های حوادث قابل پیشگیری است، گفت: با توجه به اینکه یکی از مشکلات اصلی در حوادث قطع راه‌های ارتباطی از جمله تلفن و موبایل است، بی‌سیم اضطراری در استان‌های مختلف کشور ایجاد شده و هر استان از حمایت و کمک ۱۰ استان معین دیگر بهره می‌گیرد.

هادی نسب به زلزله‌های متعددی که در شهرستان بهاباد به وقوع می‌پیوندد اشاره کرد و گفت: در راستای پیشگیری از وقوع آسیب و خسارات در زلزله‌های قوی، طرح اتاق امن با پرداخت تسهیلات به خانوارهای بهابادی در این شهرستان انجام می‌شود.

 

 

بخش نظردهی بسته شده است..