تمایل اصلاح طلبان برای انتخاب نهایی جهانگیری

به گزارش یزدی نیوزپیش از مناظره اول، هیچ نکته‌ای درباره انتخاب نهایی میان دو کاندیدای اصلی جناح حامی دولت (روحانی و جهانگیری) در اظهارات شخصیت‌های شاخص اصلاح‌طلب دیده نمی‌شد؛ با این حال از امروز برخی تردید‌ها در این بین شکل گرفته است، به نحوی که تعدادی از این شخصیت‌ها علیرغم تاکید مجدد بر «اصلی» بودن روحانی، نسبت به اینکه آیا این کاندیدای اصلی همان کاندیدای «نهایی» خواهد بود یا خیر و آیا ممکن است کاندیدای فرعی جایگزین اصلی شود، نظر قاطعی ارائه نمی‌کنند و آن را به آینده موکل کرده‌اند.

محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت صبح امروز (سه‌شنبه ۱۲ اردیبهشت) در نشست هفتگی خود با خبرنگاران در پاسخ به سوال تسنیم مبنی بر اینکه زمزمه‌هایی از اردوگاه اصلاحات به گوش می‌رسد که احتمال دارد روحانی به نفع جهانگیری انصراف دهد، گفت: در این باره هنوز تصمیم نهایی گرفته نشده است.

وی افزود: آقای جهانگیری با انگیزه حضور دارند و پاسخ سوالاتی که مطرح می‌شود و برنامه‌هایی که دولت دوازدهم انشاءالله به ریاست آقای روحانی خواهند داشت، اعلام می‌کند.

به گزارش الف،‌ پس از برگزاری اولین مناظره تلویزیونی کاندیداها و حضور ضعیف روحانی در آن، برخی منابع نزدیک به اصلاح‌طلبان اعلام کردند که فعالیت‌های ستاد جهانگیری به‌زودی آغاز می‌شود.

اگرچه در واکنش به این اتفاق نایب رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با بیان اینکه مرام جهانگیری مشخص شده گفت: تشکیل ستاد انتخاباتی حق همه کاندیداهاست.

موسوی‌لاری درباره حضور اسحاق جهانگیری در انتخابات ریاست‌جمهوری و احتمال کناره‌گیری وی اظهار داشت: ما در همین جایگاه و در جلسه شورای عالی در سال گذشته با اجماع تصمیم گرفتیم کاندیدای جمع ما روحانی باشد، روحانی کاندیدای اصلاح طلبان است و تغییر نمی‌کند.

موسوی‌لاری با بیان اینکه ما دو کاندیدا نخواهیم داشت و در این مسئله اطمینان داریم که به یک جمع‌بندی روشن خواهیم رسید، گفت: روحانی به عنوان کاندیدای اصلی و محوری نظرات را مطرح می‌کند، اما در نهایت شورای سیاست‌گذاری کمک می‌کند که در مرحله نهایی یک نفر را معرفی کنیم.

پس از آن،‌ رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان تصمیم قطعی اصلاح‌طلبان درباره کاندیدای نهایی انتخابات ریاست‌جمهوری را به بعد از تصمیم‌گیری شورا منوط کرد.

عارف گفت: روندی را داریم که جلو می‌رویم، تصمیم جمعی است و فردی نیست. شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان تصمیم‌گیری  می‌کند و انشاءالله به موقع تصمیم منطقی را خواهد گرفت.

اظهاراتی از سران اصلاح طلب که مشخص می کند ادعای جمع بندی نهایی اصلاح طلبان درباره روحانی هنوز به واقعیتی ملموس حتی نزدیک هم نشده است.

به گزارش الف،‌ حتی فردای برگزاری مناظره روزنامه‌های اصلاح‌طلب در تیترهای خود نامزد پوششی را برنده و برتر از حتی روحانی معرفی کردند؛ نشانه‌ای برای عبور رسانه های اصلاح‌طلب از روحانی.

به نظر می رسد آنها هنوز منتظر دو مناظره سرنوشت ساز بعدی برای امتیاز دادن احتمالی به روحانی برای سهم خواهی در دولت دوازدهم در صورت پیروزی نهایی رییس دولت یازدهم باشند.

بخش نظردهی بسته شده است..