فعالیت ۵۶ هتل در یزد

به گزارش یزدی نیوزمدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری یزد گفت: گردشگری در حوزه‌های بسیاری به‌ویژه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و روابط بین‌الملل، زیست‌محیطی و سیاسی تأثیرگذار است.

 
فاطمه دانش یزدی گفت: موضوع گردشگری به لحاظ اثرگذاری عامل مهمی در توسعه جوامع امروزی به‌حساب می‌آید و در زمینهٔ اشتغال‌زایی، فقرزدایی و افزایش درآمد موردتوجه همه کشورها است.
 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری یزد افزود: آموزش و بالا بردن توانمندی‌های منابع انسانی عامل مهمی در ارتقای صنعت هتلداری محسوب می‌شود و افزایش بازاریابی در سطح بین‌المللی، با حضور گسترده بخش خصوصی در نمایشگاه‌های تخصصی به‌ویژه در خارج کشور، اثرات اقتصادی مطلوبی را برای هتلداری دارد.
 
وی با اشاره به اینکه رزرواسیون به‌خصوص در سطح بین‌المللی یکی از سیاست‌های هتل داران موفق است افزود: بدون شک در این زمینه هر چه دانش و مهارت کارکنان از پیشرفت‌های علمی و فناوری بیشتر باشد، موفق‌تر خواهند بود.
 
این مقام مسئول بر ارائه آموزش‌های تخصصی برای جامعه هتلداران تأکید کرد و تصریح کرد: تسهیل در رسیدن به اهداف سازمانی، ایجاد بهبود مستمر کیفی و کمی، کاهش هزینه‌ها و معرفی واحدها به گردشگران داخلی و خارجی را از فواید آموزش است.
 
دانش یزدی با بیان اینکه بالا بردن کیفیت خدمات و رعایت استانداردهای بین‌المللی در هتل‌ها نقش مؤثری در جذب گردشگر دارد افزود: هم‌اکنون در استان یزد ۵۶ هتل با ظرفیت ۳۳۰۰ تخت و ۱۳۰۰ اتاق وجود دارد.
 
مدیرکل میراث فرهنگی یزد تصریح کرد: از دیگر مراکز اقامتی استان می‌توان به ۱۷ مهمان‌پذیر، ۶۱ خانه مسافر و ۵۰ اقامتگاه بوم گردی اشاره نمود که البته با روند رو به رشد ورود گردشگران به استان نیاز به تعداد بیشتر مراکز اقامتی هنوز مشهود است.
 
وی اظهار داشت: امیدواریم با ساخت و راه‌اندازی هتل‌های ۵ ستاره در استان یزد شرایط بهتری برای حضور گردشگران به استان فراهم شود.
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..